w.Intercom = i;Wederom problemen pairen na batterij vervanging (E0 melding) — tado° Community

Wederom problemen pairen na batterij vervanging (E0 melding)

Hallo,

Ik moest batterijen vervangen in een slimme radiator knop. En wederom levert dit gedoe op. Apparaat is aangesloten, maar weer problemen met het pairen, waardoor ik een E0 foutmelding krijg. Dit is niet de eerste keer en verwarmingen blijven onnodig aan. Het Tado systeem zou kosten moeten besparen en dat is niet het geval. Het kost nu namelijk geld. Vanochtend stond er weer een verwarming te loeien, terwijl dit totaal niet nodig is. Tado helpdesk is zeer slecht bereikbaar tijdens werkdagen tussen bepaalde uren en dus ben je de klos in het weekend. Ook het plastic bevestigings materiaal laat te wensen over.

Wie heeft DE oplossing, want ik word er een beetje radeloos van, zo erg dat ik overweeg het hele systeem te gaan vervangen.

Internet bridge heb ik al diverse keren verplaatst, maar helpt niet. Er is altijd wel een of meerdere knoppen die het of niet doen of ik krijg geen connectie.

Kortom; HELP

Groetjes,
Een radeloos iemand :-)

Antwoorden

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    8 juli aangepast
    Foutmeldingen E0 duid op een pairing probleem, zie hier:

https://support.tado.com/nl/articles/4639742-mijn-slimme-radiatorknop-geeft-een-e0-foutmelding-aan-of-het-waarschuwingssymbool-is-aan-hoe-kan-ik-dit-oplossen

Verder is het vreemd dat de radiator warm wordt, heb je stadsverwarming?

Anders zou er ook iets moeten zijn wat de ketel aanstuurt.

Weet je zeker dat de knop mechanisch juist gemonteerd is?

Je schrijft over plastic bevestigings materiaal, wat bedoel je daar precies mee?

Edit: ik heb je andere post hierover verwijderd, het heeft geen zin meerdere keren over hetzelfde probleem te posten.
  • Hi Douwe,

Ik heb inderdaad die vreselijke stadsverwarming (tot mijn grote verdriet 😉)

Knop is mechanisch goed geïnstalleerd. Het heeft ook gewoon gewerkt.
    Het is telkens weer ellende na vervangen batterijen. Ik heb het niet bij allemaal, maar andere knoppen geven soms ook issues (en dan dus hetzelfde verhaal dat de verwarming aan blijft en ik betaal me al blauw aan die verrekte stadsverwarming)

Met die plastic dingen bedoel ik overigens die adapters en die pinnetjes die je soms nodig hebt.
  • Ps: de oplossing uit de link heb ik al diverse keren geprobeerd.
    De laatste keer dat ik zoiets had, deed men iets op afstand en toen was het opgelost. Toen ik vroeg of ik dat zelf ook kon, was het antwoord: nee dat kan helaas niet.
    Dus ik ben bij dit soort issues als ik het zelf niet kan oplossen, steeds afhankelijk van de helpdesk en die is slecht bereikbaar. Alleen op werkdagen tussem bepaalde tijden en dan via mail/chat en niet telefonisch. En het duurt altijd best lang voordat men reageert. En ondertussen loeit de verwarming lekker door.
    Tado is een prima kostenbesparend systeem als het werkt, maar niet op deze manier en blijkbaar ook niet icm stadsverwarming
  • Douwe
    Ja, als de helpdesk aangeeft dat alleen zei het op kunnen lossen, dan lijkt mij dat ook nu het pad dat je moet bewandelen.

Wel vreemd, zelf heb ik nooit problemen met het vervangen van de batterijen.

Het is wel zo, dat zeker in een grotere woningen het bereik van de Tado bridge een beperking kan zijn.

Adapters en pinnetjes heb ik zelf geen ervaring mee, ik gebruik Heimeier kranen, daar past tado direct op

Is het te overwegen om in jou geval de kranen te vervangen?
    Dan ben je van het gedoe met de pinnetjes af.
  • Ondertussen heeft iemand van Tado helpdesk een reboot gedaan, waarmee het issue is verholpen.
    Maar ik vind het te gek voor woorden dat ik daar afhankelijk van ben en dat dit dus alleen doordeweeks van 09.00-17.00 uur kan. Er is geen 24/7 service beschikbaar, dus buiten deze tijden en in het weekend ben je de pineut en loeit de verwarming dus lekker door. En dit soort dingen gebeuren dus vaak buiten die normale tijden om.

Vraagje vanuit mijn kant. Heb je wellicht een voorbeeld van die Heimeier kranen? Wellicht met link en/of foto? Dat scheelt al een hoop pinnetjes ergernis. 😊

In ieder geval bedankt voor jouw feedback Douwe. Dat wordt erg gewaardeerd!

Gr,
    Ellen
  • Douwe
    Deze bijvoorbeeld, ze zijn er in verschillende uitvoeringen, recht, haaks, verkeerd haaks:

https://www.cvkoopjes.nl/installatiemateriaal/thermostaatkranen/therm-kraan-e-clipse-recht-heimeier.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZw-p63EAeURDIzXAi_QRGvpPashpoJj66kFJzphETzKGVw9yF69iVMRoC7ssQAvD_BwE

Weet je ook wat de helpdesk precies gereboot heeft?
    Je Tado bridge of de thermostaat knop?