Geen idee wat dit apparaat is
Vandaag is er per ongeluk door mijn kinderen een apparaat afgebroken van mijn vloerverwarmingsysteem. Ik heb alleen geen idee wat dit is.
0
Beste Antwoord
-
Dat is een elektrische gestuurde klep.
Zaten die ty-raps er al omheen?
Bovendien lijkt de klep te lekken.
Het is geen tado apparaat, maar als je het typenummer even googled, moet je vast iets tegenkomen.
Ik vermoed dat je apparaat er zo weer op kunt klikken, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik ken het apparaat niet.0
Antwoorden
-
Aha, dan weet ik tenminste wat het is.
Het klopt dat het geen Tado apparaat is, maar is wel afhankelijk van mijn Tado thermostaat. Want zonder dat, werkt deze niet. Mijn thermostaat moet aangezet zijn en ingesteld op bepaalde temperatuur, anders werkt het niet.
Zelf ben ik van plan om die “eigen” systeem van de vloerverwarming te koppelen met mijn Tado. Maar heb geen idee wat ik precies ervoor nodig heb.
Op dit moment heb ik een draadloze Tado v3+ thermostaat die gekoppeld is aan mijn CV.0 -
Het apparaat is een elektrisch gestuurde klep die een toevoer leiding open of dicht zet.
Als dit bij je vloerverwarming aanwezig is ga ik er vanuit dat het je zoneklep van je tado systeem is.
Gezien de foto’s is het al oud beestje en zal vervanging even een uitdaging worden.
Heb het nummer wat op de foto staat even door Google heen gehaald maar dat gaf geen resultaat.
Nou is het op die plek niet lastig om een nieuwe te installeren als je een beetje handig bent.
En heel misschien als je de oude losmaakt van de kabel en langs een lokale installateur wandelt heeft die mogelijk iets wat 1 op 1 past.
Wat je al omschrijft, zonder dit ding wordt je vloer niet warm.0 -
Pas wel op, het apparaat werkt met 230 Volt!0
-
En gezien de corrosie (lekkage zoals @Douwe zegt, of condens mischien) zou ik het hele ventiel (laten) vervangen0