Warm water
Ik heb vandaag mijn tado geïnstalleerd. Juist alles opgestart. Radiatoren worden warm alsook gaat in de app het icoon van warm water oplichten. Ik heb het warm water afgezet op mijn ketel omdat ik warm water heb via mijn warmtepompboiler. Is het normaal dat het icoon op gaat lichten of heb ik iets verkeerd aangesloten?
0
Antwoorden
-
Als je geen warm water wilt kun je het in de app op UIT zetten (schema maken 00:00-24:00 UIT)
1 -
Je kan ook even met de tado chat contact opnemen en verzoeken om het warm water tegel te verwijderen.
Als je even de handleiding voor installateur bekijkt en de stappen doorloopt kan je het zelf ook doen.
Als je warm water via een boiler gaat heeft de tegel helemaal geen meerwaarde.1 -
Verschil is wel: als je de tegel weg (laat) halen dan zet de Tado het warm water permanent AAN en op 55 graden.
Of dat enig nadelig effect heeft hangt er vanaf wat voor ketel je hebt en hoe die geconfigureerd is.
Maar je hebt dus alleen de mogelijkheid om het warm water UIT te zetten als je de tegel laat staan.
0 -
Mogelijk kan de cv ketel ingesteld worden dat die alleen voor cv water is. En niet als combiketel met warm tapwater.0