w.Intercom = i;Kamerthermostaat geeft warmtevraag na vervangen batterij — tado° Community

Kamerthermostaat geeft warmtevraag na vervangen batterij

Ik ben in het bezig van een tado installatie, deze bestaat uit slimme radiator knoppen (in alle kamers) en een vaste thermostaat.

De vaste thermostaat zit in de woonkamer. Hier heb ik ook slimme radiator knoppen. Wanneer de thermostaat hoger gaat gaan netjes alle verwarming in dezelfde ruimte mee.

Maar.... Wanneer de batterijen van de slimme thermostaat vervangen worden en hij op ieuw is opgestart dan gaat de cv ketel en radiatoren in de woonkamer verwarmen. Even als voorbeeld.. na het vervangen staat de ruimte temperatuur op 20.5, de gemeten temperatuur is 22.5 en toch worden de radiatoren warm.

Ik zie ook in mijn home assistant dat er een warmtevraag komt vanuit de woonkamer. Ik vind dit echt heel irritant want dit gebeurt mij dus iedere keer dat de batterijen van de slimme thermostaat leeg zijn.

Kan iemand mij vertellen waarom dit is en hoe ik dit teniet kan doen?

Marco

Antwoorden

• Nog even een toevoeging wanneer ik dat de ruimte thermostaat op 15 graden zet is de warmtevraag weg en werkt daarna alles weer normaal.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik heb dit hier niet gezien. Maar ik heb ook geen "home assistant". Ik denk dat het daar iets mee te maken heeft, die is wellicht in de war nadat de thermostaat even niet bereikbaar was.

• Dat zou kunnen maar dan zou de verwarming toch niet aan moeten gaan? Die wordt namelijk niet via home assistant gestuurd. Alleen via tado zelf.