Wat voor verwarming in mijn badkamer?

Opties

Hoi,

Wij zijn onze badkamer aan het renoveren, nu zoeken wij hiervoor een nieuwe verwarming. Ik heb online gekeken naar verschillende verwarmingen en nu twijfel ik tussen een elektrische radiator, een spiegelverwarming en vloerverwarming. 🤔Linkje naar de webshop: https://www.sanitairsupershop.nl/verwarming-groep Ik heb alleen geen ervaring met de laatste 2, zijn er mensen die dit wel hebben en mij kunnen adviseren??? 😀
Ik hoor het graag!

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik weet niet of je vraag iets te maken heeft met Tado?
    Spiegelverwarming dient alleen om condens op de spiegel te voorkomen. Het vermogen is te laag om een bijdrage te leveren aan het verwarmen van de ruimte.
    Elektrische radiatoren hebben een veel lager rendement dan een water gestookte cv radiator.
  • Andreplusplus
    Opties
    Ga voor een flink bemeten (handdoek)radiator. Je wil in korte tijd de ruimte meer dan 20° hebben. Vloerverwarming veel te traag, of het moet de hele dag aan staan. Spiegelverwarming is wat Herres zegt.
    Infrarood panelen zou ideaal zijn, maar kan je helaas niet in de natte zones toepassen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb de verwarming in de badkamer nooit aan. Energieverspilling.

    "koude vloer" daar heb je na 2 stappen geen last meer van, "koude ruimte" nadat je onder de douche gestaan hebt ook niet meer. Het is meestal 17 graden in mijn badkamer in de winter.

  • Andreplusplus
    Opties
    Dat jij Spartaans wil leven, geldt niet voor iedereen. En als je in de gelegenheid bent het nieuw aan te leggen, doe het dan goed. Je kan het altijd uit laten.
    Maar iets aanzetten wat er niet is (of te kleine capaciteit heeft), dat wil niet, heh?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is niet dat ik Spartaans WIL leven, maar ik heb het er gewoon niet voor over om de badkamer warm te stoken voor die paar minuten dat ik daar iedere dag ben. Mijn badkamer heeft geen raam, wellicht als je dat wel hebt dat het te koud is. Spiegelverwarming zou nuttig kunnen zijn maar ik gebruik een "zeemspons" die ik er na het douchen even overheen haal.