Tado geeft geen melding dat batterij leeg is
Reacties
-
Heb je ook niets gezien in de app? Rode stip bij Instellingen onder in beeld, dan rode stip bij Kamers en Apparaten en dan een lege batterij icoon bij de thermostaat?
Zie je dat wel, dan zou er een mail verstuurd moeten zijn (kan best al weken geleden zijn). In je spam folder?0 -
Nee ook niets gezien, toevallig gisteren nog het schema aangepast en niets gezien en vannacht zomaar uitgevallen. Kijk dat hij zomaar uitvalt vind ik nog tot daar aan toe, maar dat die dan op hol slaat en alles tot maximaal gaat opstoken vind ik een kwalijke zaak. Zeker als het met meldingen dus niet goed gaat. Hoe voorkom ik dat?0
-
Bij meldingen staat ook gewoon de lage batterij spanning info ‘aan’…0
-
Het klopt inderdaad dat als de batterijen leeg zijn de ketel volop kan gaan draaien. Volgens mij is wat er in werkelijlheid gebeurt dat ie op het moment dat de batterijen leeg raakten "aan" was, en dan aan blijft. Of het zou ook kunnen dat de ketel denkt dat er ineens een aan/uit thermostaat aan hangt met gesloten contact. Ik heb dit ook bij de hand gehad toen de batterijen leeg waren, alleen ik had het wel iets eerder in de gaten.
Er is wellicht niets aan te doen. Maar wat er NIET klopt is dat je geen melding krijgt, je hoort wel een melding te krijgen. Ik kreeg die al een half jaar vantevoren maar ik heb rustig gewacht tot ze echt leeg waren om te kijken hoe lang dat ging duren, dus ik maak geen verwijt dat het mis ging.
Waarom dit bij jou niet goed ging weet ik niet, het zou moeten werken. Ik zag die melding zowel in de app als ook had ik een mail ontvangen.
0