Airco regeling en CV regeling combineren per ruimte

Opties

Hallo,

Momenteel heb ik Tado radiatorknoppen per radiator en in meerdere ruimtes een airco unit met hun eigen Tado afstandsbediening. Voor elke ruimte met zowel CV als airco heb ik nu 2 ruimtes aangemaakt, in de app. In veel gevallen volstaat verwarmen dmv de airco’s. Echter bij erg koud weer laat ik de CV mee helpen. Dat moet ik nu, in de app, in 2 afzonderlijke ruimten (woonkamer en woonkamer-airco) instellen. Zou het niet mooi zijn als Tado die intelligentie heeft? In het geval van mijn woonkamer zitten er 4 sensoren (3x radiatorknop en 1x afstandsbediening airco). Op basis van de temperatuur verschillen zou Tado kunnen “bijregelen”.

Natuurlijk moet het systeem ook snappen dat als de airco koelt, de CV niet moet gaan verwarmen ;-)

Groet,

Roger

2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja heel mooi zou dat zijn. Helaas worden liever koekjes niet gebakken bij Tado.

    Ik denk nog steeds dat de hele software ontwikkeling bij Tado gedaan wordt door 1 man.

    Zelf zeggen ze dat het "een heel team" is maar dat zijn dan allemaal wel erg slechte ontwikkelaars want er komt al jaren lang bijna niks uit hun handen, en zeker geen dingen waar de gebruikers naar uitkijken.

  • RogervD
    Opties

    Rob,

    als ze het niet doen voor de gebruikers, zouden ze het moeten doen voor hun eigen omzet!

    Tado is op dit moment, in mijn ogen, een innovatief product, maar als ze niet blijven innoveren worden ze ingehaald door de ontwikkelingen in de markt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado is een bedrijf wat meer dan 10 jaar geleden opgericht werd door 3 slimme mannen: een verkoper, een hardware ontwikkelaar, en een software ontwikkelaar.

    Ze hebben toen een product ontwikkeld en op de markt gebracht. Dit was een redelijk succes en ze hebben mensen moeten aannemen voor verkoop, support, verzending etc. Die 3 werden natuurlijk directeur en van ontwikkelen kwam niet zo veel meer. Ze hebben nog wel een paar nieuwere revisies van de hardware ontwikkeld met bijbehorende software support, en een airco bediening systeem wat opvallend genoeg niet met het verwarming systeem geintegreerd is.

    Met het oorspronkelijke product is verder niet veel meer gebeurd. Er is geen wensenlijst en ontwikkelplan meer (dat stond ooit op de site maar is weg gehaald). Het is meer bugfixen en ondersteunen van nieuwe ketels enzo, functioneel is er al jaren helemaal niks veranderd.

    De oprichters hebben met een financiele constructie geprobeerd meer geld in het bedrijf te krijgen (en in hun eigen zakken neem ik aan), en daarmee een ontwikkelteam in huis te halen. Of dat gelukt is, is onduidelijk.

    Zelf denk ik dat er wel nieuwe mensen zijn aangenomen maar dat die, zoals gebruikelijk als jonge programmeurs een bestaand project overnemen, geconcludeerd hebben dat "alles opnieuw geschreven moet worden" en ze zijn volgens mij bezig met een totaal nieuw systeem (Tado v4) wat niet compatible is met wat er nu is en wat een aantal veel gevraagde zaken realiseert. Echter dat kost veel meer tijd dan ze dachten en misschien is het ook al wel weer gestrand. En ik denk niet dat je daar straks op over kunt stappen zonder alles weer te vervangen...