w.Intercom = i;Geen melding van storing? — tado° Community

Geen melding van storing?

Gisteren viel de elektriciteit van de ketel, alsook de tado ontvanger even uit. Ik kreeg hiervan geen enkele melding. Ik kon in de app zelf gewoon de temperatuur instellen, alsof er niets aan de hand was. Dat tado geen specifieke ketelmeldingen kan doorsturen, kan ik nog ergens begrijpen maar dat er geen melding komt als hun eigen ontvanger niet meer bereikbaar is, vind ik wel vreemd? Ligt het aan mijn instellingen?

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nee dat klopt, er is geen detectie van storingen.

Het enige wat Tado doet (als je Care&Protect neemt) is constateren dat als hij een hogere temperatuur wil hebben en de ketel aan zet, de temperatuur die hij meet niet toeneemt. Als dat een bepaalde tijd zo is dan komt er wel een melding dat er een storing is.

Maar bijvoorbeeld storingen die de ketel zelf meldt (zoals waterdruk te laag of ontstekingfout) of geen communicatie met de ketel (bij BUS systeem zoals OpenTherm) daar doet Tado niets mee.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Nou klopt niet.

Er zou op zn minst een melding moeten komen dat de ontvanger offline is.
  • Bijzonder pover voor zo een 'slim' systeem.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als ontwerpers de term "slim" gebruiken betekent dat meestal dat ze zelf nogal dom zijn en alles voor hen slim lijkt.

De "slimme schema's" van Tado zijn daar een goed voorbeeld van. tientallen jaren geleden hadden klokthermostaten al slimmere schema's dan dat.

En ze verbeteren er bij Tado ook niks aan, hoewel dat best zou kunnen!

Idem voor de foutmeldingen. Ze zitten al 5 jaar op hun handen daar. Geld komt toch wel binnen.