Vervangen Thermostaat
Hi!
Voor het installeren van mij slimme thermostaatknoppen moet ik eerst de huidige Thermrad knop (stand vries tot 5) verwijderen. In de instructies lees ik niks over de radiator aftappen of de cv leeg laten lopen. Als ik de knop zachtjes losdraai komt er al wat water uit. Is dit normaal en houdt dat op (even emmer eronder) of komt er straks een stevige straal die de kamer onder water zet.
Dank alvast voor de tips.
Groet,
Wouter
Voor het installeren van mij slimme thermostaatknoppen moet ik eerst de huidige Thermrad knop (stand vries tot 5) verwijderen. In de instructies lees ik niks over de radiator aftappen of de cv leeg laten lopen. Als ik de knop zachtjes losdraai komt er al wat water uit. Is dit normaal en houdt dat op (even emmer eronder) of komt er straks een stevige straal die de kamer onder water zet.
Dank alvast voor de tips.
Groet,
Wouter
0
Reacties
-
Normaal is het niet nodig om af te tappen maar als er water komt dan draait er een deel van de kraan mee wat dat niet zou moeten doen.
0 -
Je hoeft alleen de knop eraf te halen, niet het hele ventiel? Er moet geen druppel vrijkomen.
Als er water uitkomt, dan blijft dat zo tot alles van de installatie, hoger dan de knop, leeg is. Een emmer is dan te klein. Heb je stadsverwarming bijv, komt er zelfs geen einde aan.0