De temperatuur loopt maar heel langzaam op 3 graden in 7 uur tijd met een max onder de 20 graden
Ik heb een hybride warmtepomp Midea M-Thermal Split 6kW. Doordat een hybride wat meer tijd nodig heeft om "elektrisch" de kamer te verwarmen wilde ik een "slimme thermostaat" zodat ik deze eerder remote aan zou kunnen zetten. Ik heb gekozen voor de Tado V3 slimme thermostaat.
Nu wil het geval dat hij wel communiceert met de warmtepomp, maar het erg traag doet.
Handmatig gebruik doet hij er nu 7 uur! over om 3 graden te verwarmen, terwijl de pomp wel continu aanslaat/draait. Het is een aan/uit modelerend systeem. Daarbij wordt hij ook niet warmer dan 19,5 graad. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, waar zou dit aan kunnen liggen? is het een begrenzer in de warmtepomp? of wat zou het kunnen zijn? Voor mij hoeft er geen verder poehoe gebruikt te worden, als alleen het remote aanpassen van de temperatuur. Dit hoeft ook niet met weekschema's, maar manueel is prima. Ik gebruik ook geen Tado radiatorknoppen.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Alvast bedankt!
Antwoorden
-
Je zegt dat de warmtepomp aan/uit moduleert. Dat is een tegenstelling. Ik ga ervan uit dat je bedoelt aan/uit schakelt.
In dat geval loop je tegen het “pulsbreedtemoduleren “ van Tado op.
Zoek die term even op op deze site om te begrijpen wat dat inhoudt.
De oplossing zou kunnen zijn om de servicedesk te vragen de regeling van je systeem aan te passen aan een warmtepomp.
Bij zo’n systeem is het ook van invloed dat het water gelijkmatig door het systeem gaat. Dus waterzijdig inregelen van de radiatoren kan helpen.0 -
En als die na uren continu draaien niet de gewenste temperatuur haalt, is eea dan wel goed gedimensioneerd en ingeregeld?
Ik bedoel, het ligt niet altijd aan tado, heh?0 -
Een warmtepomp vraagt ook een andere manier van temperatuur regelen in huis. Geen grote sprongen maar kleine stukjes. Dus geen grote nachtverlaging.
En een goed geïsoleerde woning, en lage temperatuur warmteafgifte zoals vloerverwarming. Om maar iets te noemen1 -
Dank voor jullie reacties, ik duik er wat dieper in, ben een leek wat dit betreft. En ik zeg ook niet gelijk dat het aan Tado ligt, wellicht dat er ea anders ingesteld kan/dient te worden op de warmtepomp.
0