Status 'Verbonden' vs daadwerkelijke communicatie met bridge
Ik ervaar problemen met Tado apparaten op de eerste verdieping, en merk op dat de in de app bij bijvoorbeeld een radiatorknop weergegeven Status 'Verbonden' niet ook betekent dat er daadwerkelijke communicatie met de bridge plaatsvind of plaats kan vinden.
Zo wordt een op een radiatorknop handmatige aangepaste doel temperatuur niet zichtbaar in de app. Opvallend genoeg wordt de op de radiatorknop handmatig aangepaste temperatuur in de app wel direct zichtbaar wanneer ik de knop uit de lijst met apparaten verwijder en deze opnieuw toevoeg (scannen QR code). Pas ik vervolgens de temperatuur weer aan op de knop, dan wordt deze aangepaste doel temperatuur weer niet gecommuniceerd via de bridge en dus niet zichtbaar in de app.
Andersom helaas ook niet: Pas ik in de app een temperatuur aan, dan bereikt deze wijziging de radiatorknop niet.
Het verplaatsen van de Bridge lost dit voor de radiatorknoppen op, maar dan verliest de Draadloze Ontvanger en/of Temperatuursensor beneden de verbinding.
Vraag: Hoe kan het dat een Tado radiatorknop binnen no-time wordt toegevoegd en de status 'Verbonden' heeft, maar daarna niet meer communiceert of kan communiceren met de bridge rondom gewijzigde doel temperaturen (in de app of op de knop zelf)?
Reacties
-
Waarschijnlijk is de verbinding marginaal. Daar is verder behalve verplaatsen van de bridge niets aan te doen.
Als je dit niet werkend krijgt mag je de spullen terug sturen naar Tado en krijg je je geld terug.
0 -
Doel temperatuur op de knop wordt alleen weergegeven als de betreffende knop ook als meettoestel voor de ruimte is ingesteld1
-
Volgens mij klopt dat niet? Als ik in de app de doel-temperatuur instel op bijvoorbeeld 10 graden, dan zie ik op de radiatorknop ook deze temperatuur als ik er een klein beetje aan draai. Als meettoestel gebruik ik Draadloze Temperatuursensoren van Tado.
Weet je toevallig of, hoe vaak en met welk interval er opnieuw geprobeerd wordt een bericht van bridge naar bijvoorbeeld radiatorknop en visa versa opnieuw te sturen als het initieel niet lukt?
0 -
Bii mij klopt het wel. Weet je zeker dat je de draadloze sensor ook als meettoestel in die ruimte hebt ingesteld in de app?0
-
Ja, in elke ruimte is een Draadloze Temperatuursensor als meettoestel ingesteld, zie bijvoorbeeld:
0 -
Bij meerdere knoppen of (in mijn geval) 2 thermostaten geeft alleen het meettoestel dit weer (mits schittermodus aan staat), ik weet niet, en kan niet testen, hoe het zit bij knop+sensor.
Alle apparaten in een kamer geven dezelfde ingestelde temp aan als je er aan draait (1 tikje), je kan ook op alle apparaten in een kamer de gewenste temp instellen. De andere nemen dat over.0