Tado werkt niet met Intergas Xtreme 36 Hr

Opties

Vandaag nieuwe ketel geplaatst. De oude ketel (Nefit) werkte met de bedrade slimme thermostaat V3. De nieuwe ketel helaas niet. Heb de thermostaat verwijderd uit de app en deze opnieuw toegevoegd maar bij kiezen van de ketel kan ik niet kiezen voor de juiste ketel. Krijg dan de melding dat er geen stap voor stap installatie is. Ik lees op internet dat het wel moet werken maar kan nergens achterhalen hoe ik dit in moet stellen. Via tado.nl/start kom ik niet verder. Advies van Tado is om een Draadloze ontvanger aan te schaffen en de huidige thermostaat te gebruiken als draadloze temperatuursensor. Is dit de oplossing of kan het ook anders? Graag advies in deze.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Neem contact op met de servicedesk via de chat. Daar ligt de productsupport.

    Als ze je daar verteld hebben dat je een draadloze ontvanger moet kopen vraag dan naar een medewerker die er wel wat van weet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Geen probleem volgens mij. De bedrading moet op X13 in de ketel, 1 en 2.
    + en - op tado. Intergas xtreme zit wel in de app als keuze.
    Verder moet er geen Nefit easy connect tussen, als de oude ketel dat had. En de RF functie van de ketel moet ook uit.
  • lisavanb
    Opties
    Vraag; ik kan nergens vinden waar de + en de - moet worden aangesloten, of maakt het niet uit of deze op de 1 of 2 wordt aangesloten op de ketel?
  • Andreplusplus
    Opties
    Nee, inderdaad, maakt niet uit.