w.Intercom = i;Wat is het sensor bereik van Tado qua temperatuur? — tado° Community

Wat is het sensor bereik van Tado qua temperatuur?

Ik vraag mij af wat de minimale en maximale sensorbereik is van de temperatuursensor ingebouwd in Tado?

Ik heb mijn Tado systeem gekoppeld aan mijn Smart home en vroeg mij af of het bereik hoog genoeg is om te kunnen gebruiken als potentiële hitte detector in geval van brand.

Waar ik woon zal het nooit 50 graden worden, dus als er een sensor het aankan en aangeeft dat het zo warm is, dan is de kans redelijk dat er meer aan de hand is in huis

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Daar heb je sowieso niet veel aan denk ik. Je kunt dan beter brand sensoren kopen voor je smart home systeem.

Temperatuur stijgt het eerst bovenin, vlak onder je plafond dus, niet bij je radiatoren onder de vensterbank.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    En dan met tado brandmelding via internet?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik neem aan dat hij een check in zijn home automation systeem wil knutselen die iedere minuut de temperatuur leest an als die te snel of boven een bepaalde waarde stijgt een alarm uitstuurt. Net zo iets als met de open raam detectie. Zal ook net zo wrakkig gaan werken.

• Douwe
    De meeste koppelingen met tado lopen via de api in de cloud. Mag toch hopen dat ie dat niet gaat doen
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    5 januari aangepast
    Voor de lol een knop in de vriezer gelegd. Ja, geeft temperaturen onder 0 aan. Bij het eruit halen vliegt vochtigheid nasr 95%.
    Heb even geen zin er één in de haard te gooien 😉
  • Douwe
    Kun je Tado gebruiken een Elfstedentocht te voorspellen
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ik koop er één voor de tuinvijver, LOL