TADO stuurt warm water van Vaillant ecoTEC plus niet

Opties

Hallo, TADO werkt goed samen met een Vaillant ecoTEC plus (VC 306/5-5) voor de centrale verwarming, maar niet voor sanitair warm water.

De slimme thermostaat is via de Vaillant e-bus aangesloten met twee draden, en de centrale verwarming werkt zeer goed. In de TADO app heb ik een tegel voor Warm water, maar de ketel reageert helemaal niet als ik de warm water temperatuur warmer zet. De VC ketel luister helemaal niet naar de tado app en kijkt alleen naar de ingesteld temperatuur op de ketel zelf.

Zou dit een tado bug of instelling kunnen zijn, die ik vergeten ben ? Zou niet weten welke instelling dit dan is ? Kan het liggen aan het feit dat de draad van de thermostaat slecht aangesloten is aan de ketel ? Vreemd dat het warm water niet werkt en het water voor de verwarming wel perfect wordt aangestuurd.


mvg,

Chris

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De temperatuur die je daar instelt wordt alleen gevolgd als het warmwater volgens het schema AAN staat.

  • cvdvcvdv
    Opties

    het schema staat wel degelijk aan, dat is het probleem niet

  • jonasdr
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe ecotec plus. Geen enkele reactie op de temperatuur instelling via de app met schema AAN. Ketel blijft op 55 graden staan. (onafhankelijk van comfort of eco modus)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Vraag het aan de servicedesk. Met mijn Intergas ketel werkt het wel, dus wellicht iets in de Vaillant aansturing.

  • jonasdr
    Opties
    Verschillende e-mails met de servicedesk verder; niets wijzer geworden. Voor aankoop bevestigd dat dit zou werken, blijkt (voorlopig) echter niet het geval te zijn.
  • jonasdr
    Opties
    Ik kreeg dit als finaal antwoord;

    Het kan een goed idee zijn om te controleren of er misschien een soort vakantiemodus actief is op de verwarmingsketel of dat de warm water op de een of andere manier rechtstreeks in het verwarmingsketel is uitgeschakeld, dat is altijd een mogelijkheid.

    Het warm water is niet uitgeschakeld, alsook is er geen vakantiemodus actief. Met de vaillant thermostaat werkte het wel. Het blijkt dus gewoon niet te werken via Tado. Mocht er alsnog iemand een oplossing hebben, hoor ik het graag
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het is ketel afhankelijk, het werkt niet bij alle ketels
  • jonasdr
    Opties
    Gewoon jammer omdat voor de aankoop de werking bevestigd werd met mijn type ketel. Klopt dus niet.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Meestal werkt de functie van de ketel beter dan die van Tado. Wees blij dat je het op de ketel kunt instellen, dan kun je de warmwater aansturing van Tado uitschakelen.

    Bij mijn Intergas ketel kan de temperatuur alleen vanaf Tado aangepast worden, zet je hem op de ketel anders dan overruled Tado het: als warm water AAN staat dan naar de temperatuur die je instelt, als het UIT staat of als je de hele warmwater sturing uitzet altijd 55 graden.

    Daar ben ik ook niet blij mee want ik haalde liever die Tado aansturing helemaal weg...

  • cvdvcvdv
    Opties

    het probleem lag bij de vaillant ketel, er is een maximum temperatuur parameter die moet ingesteld worden, en deze maximum temperatuur stond bij mij op 30 graden, tado stuurde wel degelijk 55 graden door maar deze aanvraag werd door de ketel afgevlakt op 30 graden. Heb de parameter zo hoog mogelijk gezet en nu kan tado de ketel voor het warm water correct aansturen via de e-bus