Tado aansluiten op Siemens RDJ100 thermostaat
Hallo,
Installatie van de Tado werd als zeer eenvoudig omschreven, maar wil toch even zeker zijn alvorens eraan te beginnen schroeven.
Hieronder een foto van mijn huidige installatie. Eenmaal de stroom uit, zou ik draadjes L1 en LX losmaken, en respectievelijk naar L1-> NO en LX -> COM doen.
Op de tutorual in de app staat er echter ook een L2->NC draadje, maar hier is vandaag geen aansluiting. Maakt dit iets uit?
Om dit wat praktischer te maken, moet ik ook de behulzing hiervan weghalen, niet?
Andere vraag; Moet ik met de 2 draadjes (N en L) boven iets aanvangen? Op de video's die ik online zie, wordt er steeds ook met - en + draden gewerkt - maar in mijn app tutorial niets.
Alvast dank voor jullie input.
Reacties
-
L en N hoef je niet te gebruiken, de rest zoals je zelf aangeeft, dus L1-> NO en LX -> COM0
-
Ik snap je vraag niet en het antwoord van Douwe al helemaal niet.
Een tado (thermostaat?) sluit je niet aan op een thermostaat maar op een warmtebron (bijv. CV ketel).
Welke warmtebron (soort,merk en type) heb je?0 -
De warmtebron, een wiessman boiler, is vandaag aangesloten op een kamerthermostaat. Deze laatste wil ik upgraden (of eerer vervangen dus) met de tado, om makkelijker de temperatuur in verschillende kamers te beheren - maar zoals je lezen kan, loop het installeren niet echt van een leien dakje.
0 -
Dank je voor je reactie, maar waar moet ik dan met die L en N naartoe? Ik kan ze immers niet laten zitten wanneer ik de L1 en LX wil plaatsen in het Tado bakje.
Als ik het plasticje erafhaal, dan krijg ik dit:
0 -
Ducttape en tyraps lossen alles op0
-
Aha, @Stijn_DHollander je bedoelt denk ik Viessmann?
Als je zo lepeltje voor lepeltje informatie geeft, gaat het aan deze kant ook zwarte kip (lekker langzaam)
Dus in het volgende bericht graag bevestiging dat het Viessmann is, en dan even op mijn reactie wachten, dan een type noemen, weer even wachten, en dan misschien een foto van de aansluitingen van de ketel. Liever niet alles tegelijk.0 -
Daarvoor heeft Tado speciaal de P (Parkeer) klemmen aangebracht.
0