w.Intercom = i;Batterijen zitten klem — tado° Community

Batterijen zitten klem

Dag,

Ik heb 7 knoppen in huis en de batterijen zijn toch wel frustrerend. Ik zie dat er veel gesproken wordt over email meldingen van lege batterijen terwijl dit niet het geval is. Dat heb ik dus ook.

Maar ik heb ook het probleem dat de batterijen erg klem zitten en het veel moeite kost om deze te verwijderen. Het lijkt erop alsof de diameter groter is als de plek maar ik heb het met meerdere batterijen. In deze video vallen ze er vanzelf uit maar dat is dus niet bij mij: https://www.youtube.com/watch?v=bKOtRKXxPJw

Doordat ze klemmen zitten maken ze ook niet goed contact aan de onderkant en bovenkant. Als ik ze niet genoeg door duw maken ze onderaan geen contact. Als ik ze teveel door duw maken ze aan de bovenkant geen contact.

Heb meer mensen hier last van?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dat klopt, de batterijvakken van Tado voldoen niet aan de norm voor afmetingen van batterijen.

Ik denk dat ze bij het maken van de mallen even met een schuifmaat een batterij hebben opgemeten, echter sommige merken zijn iets dikker dan andere, nog steeds binnen de officiele norm voor batterijen, en die komen dan klem te zitten.

Tado geeft dit zelf ook toe in een artikel over gebruik van accu's ipv batterijen, waarin ze dan 1 merk aanraden omdat die er goed in passen terwijl andere wellicht te dik zijn.

• De batterijen die zijn adviseren zijn de Panasonic Eneloop en deze heb ik vervolgens ook gekocht maar heb hier precies hetzelfde probleem mee.