Hoe instellen en aansluiten Remeha Avanta 28c
Gisteren het Tado startpakket mer 6 thermostaatkranen ontvangen en geinstalleerd. Op de bovenverdieping en het halletje bij de voordeur en WC de kranen vervangen door de Tado thermostaatkraan. Alleen in de huiskamer waar de wandthermostaat van Tado hangt zitten nog de gewonen knoppen van Heimeier op.
En nu blijven die radiatoren constant warm. Ik heb de bedrading van de ketel op de + en de - van de wandthermostaat aangesloten en het programma staat op R01. De radiatoren waar de Tado thermostaatkranen opzitten die zijn gewoon koud al er geen warmte wordt gevraagd. Dus de vraag is heb ik de boel verkeerd aangesloten of moet ik alle kranen vervangen door Tado thermostaatkranen om het beneden ook werkend te krijgen. Heb nu maar de stekker van de ketel eruit getrokken.
Wie kan me opweg helpen indien de boel niet juist is aangesloten vanaf de ketel.
En nu blijven die radiatoren constant warm. Ik heb de bedrading van de ketel op de + en de - van de wandthermostaat aangesloten en het programma staat op R01. De radiatoren waar de Tado thermostaatkranen opzitten die zijn gewoon koud al er geen warmte wordt gevraagd. Dus de vraag is heb ik de boel verkeerd aangesloten of moet ik alle kranen vervangen door Tado thermostaatkranen om het beneden ook werkend te krijgen. Heb nu maar de stekker van de ketel eruit getrokken.
Wie kan me opweg helpen indien de boel niet juist is aangesloten vanaf de ketel.
0
Antwoorden
-
Alle kranen vervangen door tado kranen en een bypass installeren of 1 radiator altijd open laten staan.
De thermostaat kan het water niet afsluiten naar de radiatoren als er geen tado kraan op zit0 -
Dus hebben ze me niet juist geinformeerd, dus ondanks dat de temperatuur instelling van de kamerthermostaat onder de in de ruimte aanwezige temperatuur staat ingesteld blijven de radiatoren zonder Tado thermostaat altijd warm. En de huidige kranen gewoon dichtdraaien werkt niet omdat de ketel dan toch warmte blijft geven? De huiskamer wordt dmv Airco verwarmd nl.0
-
Nee, als er een andere ruimte warmtevraag heeft en dus de ketel aanstuurt, worden ook de radiatoren in de kamer warm.
Je kunt ook de zone regelaar van de overige ruimtes op "geen". Instellen via de app, maar dan kunnen deze niet onafhankelijk van de woonkamer opgewarmd worden.
Ga in de app naar instellingen, zoek de kamer op en klik op de pijl naast de naam van de kamer.
Onderaan het scherm stel je de zone regelaar in.0 -
En hoe is de instelling op de thermostaat er is een keuze tussen R01 en D01 als ik de Toon thermostaat selecteer heb ik de keuze uit open therm en relais, als ik relais selecteer moet ik kiezen voor R01. Maar volgens mij is Toon open therm. En dan wordt er niets vermeld of het setup menu moet worden ingesteld. En moet de warm water functie ook aan staan in de app0
-
Je moet niet op die manier prutsen met instellingen, maar gewoon de instructies opvolgen in de wizard in de app.
En je bent niet verkeerd voorgelicht, deze informatie staat gewoon op de tado site.
https://support.tado.com/nl/articles/3387248-heb-ik-slimme-radiatorknoppen-voor-al-mijn-radiatoren-nodig0