w.Intercom = i;Tado opstelling na vervanging draadloze ontvanger — tado° Community

Tado opstelling na vervanging draadloze ontvanger

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik kom er niet meer uit.

We hebben 3 jaar geleden een tado systeem laten installeren en nooit problemen gehad. We hebben een intergas kompakt hre 36/30 CV ketel die onlangs steeds op storing stond. De cv monteur heeft het expansievat vervangen want die zat helemaal vol, vervolgens weer problemen gehad en is het gasblok en ontstekingsdraad vervangen. Wederom storing tot ik de cv op de comfort modus heb gezet. Twee weken geen problemen tot de ketel weer op storing stond. Volgens de monteur ligt het aan de tado. Ik heb vervolgens de draadloze ontvanger vervangen waardoor er minder storingen zijn maar nu doet de vloerverwarming het ook wel heel erg goed. Het is standaard 23 graden ook al staat de temperatuur veel lager ingesteld.

de opstelling is de volgende:

slimme thermostaat in de berging bij de vloerverwarming

draadloze temperatuursensor in de woonkamer (is wel bedraad aangesloten terwijl de slimme thermostaat dat niet is)

7 tado verwarmingsknoppen

draadloze ontvanger bij de ketel op zolder

de slimme thermostaat en de draadloze ontvanger heb ik in de app beide in de woonkamer gezet. In de woonkamer is de draadloze temperatuurmeter het meettoestel. De zoneregelaar is de draadloze ontvanger. Het warm water wordt aangestuurd door de draadloze temperatuursensor en de draadloze ontvanger en niet door de slimme thermostaat. Ik vrees dat ik bij het vervangen van de draadloze ontvanger toch ergens een verkeerde instelling heb ingesteld. Heeft iemand een idee?? Hoor heel graag!

Reacties

• Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2023 aangepast

“slimme thermostaat in de berging bij de vloerverwarming” wat zou deze ST dan (niet bedraad zoals je aangeeft) op deze plaats moeten doen? Heeft deze wel een functie?

“draadloze temperatuursensor in de woonkamer (is wel bedraad aangesloten terwijl de slimme thermostaat dat niet is)” waarop is deze bedrading dan aangesloten? Dus eigenlijk is dit een bedrade thermostaat? Schakelt deze soms de pomp van de vvw of een klep ergens?

kijk eens naar de Tado schema’s voor combinatie radiatoren met vloerverwarming. Wellicht is er geprobeerd één van deze opstellingen te maken op een afwijkende manier?

zit er ergens een bypass?