w.Intercom = i;Draadloze Aansluiting werkt niet — tado° Community

Draadloze Aansluiting werkt niet

Heb Remeha Calenta Ace 40C ketel (2021) en ik wil deze modulerend aansturen. Had eerst een e-twist rf. Nu tado v3+draadloos.

De ketel gaat in storing code st17. E-twist maar weer aangesloten en het werkt weer.

Opnieuw weer geprobeerd met de tado maar de ketel gaat aan en uit. Zie laatste foto. (Thermostaat staat op uit).

Na de zoveelste x opnieuw aansluiten via de app blijft de ketel nu constant aan. (Thermostaat staat op uit).

Thermostaat staat op D01. 2 draadjes waarom is het zo moeilijk ? plus en min ook al omgedraaid maar werkte ook niet

Foto1 ketel aansluiting.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Wel de ketel van de stroom gehaald terwijl je hier mee bezig was? Of dat maar overgeslagen?

• Nee hoor. Iedere keer de stroom er af gehaald. Ik heb het vermoeden dat er toch wat meer instellingen nodig zijn. Alles is zelfs in de app al eens verwijderd. Kan er in de thermostaat zelf wat verkeerd staan? Ik vind het zo gek dat de thermostaat uit staat en toch verwarmt. Zou het een tweede kans thermostaat zijn geweest? De verzegeling was wel intact. Ik sta op het punt om een ander merk te probern maar ja....

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als de ketel denkt dat het aan/uit regeling is en de thermostaat is aangesloten als bus (+/-) dan kan het voorkomen dat de ketel permanent blijft branden.

Normaal los je dat op door de ketel een tijdje van de stroom te halen. Misschien moet er een setting worden aangepast, zie boekje van de ketel.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    O o o o o. Rbus, +/- gebruiken.
    Wizard in de app volgen. Hoe simpel kan het zijn. D01=Opentherm is wel goed.
  • Ik heb alleen maar de wizzard app gebruikt.

Vandaar mijn reactie hier omdat mijn mogelijkheden ,buiten een monteur laten komen , op zijn.

Als er een setting moet worden gedaan in de ketel blijf IK er af.

Coolblue ,youtube ,etc. lijkt allemaal makkelijk maar dan had ik mijn vraag niet hier gesteld.

Mail naar tado geven alleen het simpele antwoord: volg de app instructies.

Ik heb de oude nog maar stel dat deze defect was dan had ik mooi 4 dgn in de kou gezeten en nog geen oplossing.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Tja, wij hier en tado support geven hetzelfde antwoord. Wat wil je nog meer?
    Dus ik zou thermostaat uit de app verwijderen, opnieuw toevoegen en nauwkeurig alle stappen nog eens doen.
  • Tja dat heb ik nu al voor de 4e keer gedaan. Het antwoord blijft het zelfde dus oplossing is ook niet hier aanwezig. Ik ga op zoek naar een betere thermostaat met prettige ondersteuning. Op Tado terug sturen en mijn kostenplaatje zo laag mogelijk houden. Bedankt en succes verder

• Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Je zegt dat de thermostaat op D01 staat. Maar je hebt een draadloze ontvanger op de foto. Hoe heb je die dan ingesteld?
    De thermostaat is in feite alleen een draadloze temperatuur sensor geworden. Misschien heb je de draadloze ontvanger niet goed ingesteld.
  • Na zo vaak te hebben opgestart enz. ging ik opzoek of er ergens wat verkeerd stond. Vond een mogelijkheid dat je bij instelling kon komen. en zonder veranderingen er door heen gewandeld. Daar stond ergens die D01 in het menu.

Als je na dagen nog geen resultaat hebt omdat het allemaal zo makkelijk moet zijn dan krijg je ergenis en ik heb zo makkelijk mogelijk proberen uit te leggen via foto's wat ik heb gedaan. Antwoorden zijn nog van Tado zelf of hier gekomen tot een oplossing dus ga ik op zoek naar wat beters of in ieder geval wat misschien werkt.

Bedankt .

• Herres
    Herres ✭✭✭
    In principe werkt die cv ketel goed samen met Tado, ik heb hem zelf ook.
    Ik heb de storingscode st17 opgezocht in de servicehandleiding. Maar die code kan ik er niet in vinden. Storingscodes beginnen allemaal met een E of H of A.
    Het configureren van een draadloze ontvanger is inderdaad ietsje ingewikkelder, maar als je alle stappen nauwgezet uitvoert in de aangegeven volgorde dan lukt het wel.
  • Deze foutmelding kreeg ik op mijn Remeha Calenta Ace (2021) . En zoals al vermeld heb ik de stappen al 4x via de app doorlopen. Alles is ingepakt en zometeen retour Tado.