w.Intercom = i;Smart thermostaat met 1 smart radiator — tado° Community

Smart thermostaat met 1 smart radiator

Excuses als deze vraag al gesteld is maar ik kreeg hem zo niet gevonden.

Wij wonen nog niet heel lang in ons huis en er hing al een tado thermostaat. Verder zijn de radiatoren niet smart.

Dat werkt allemaal prima voor ons alleen wil ik graag in mijn kantoor ( wat ooit gebouwd is als garage) apart kunnen verwarmen zonder dat ik de rest vh huis verwarm.

Kan ik dan simpelweg 1 smart radiator aansluiten en is het daarmee geregeld?
Ik krijg van tado te horen dat je het beste de radiatoren in de ruimte van de thermostaat ( woonkamer) ook smart kunt maken. Dat zijn er alleen al 4 en dan is er ook nog een convector put.
En ik ben eigenlijk best tevreden over hoe het nu werkt. Dus vraag me dan ook af wat er verandert in de opzet als ik het kantoor apart ga bedienen met een smart radiator.

Hopelijk kunnen jullie me helpen met de beste oplossing. Dank alvast

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

"Dat werkt allemaal prima voor ons alleen wil ik graag in mijn kantoor ( wat ooit gebouwd is als garage) apart kunnen verwarmen zonder dat ik de rest vh huis verwarm.

Kan ik dan simpelweg 1 smart radiator aansluiten en is het daarmee geregeld?"

NEE. Als je even de moeite had genomen het forum te bekijken had je dit antwoord al 25 keer gevonden!

• Bedankt Rob. Heel waardevol
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Wat Rob bedoelt is dat dit basale informatie is, die ook gewoon op de tado support site te vinden is.
    Dus ja, als je in de garage warmte vraagt met een tado knop, dan gaat overal warm CV water naartoe, en als er dan geen tado knop is die automatisch dicht gaat, dan gaat die betreffende radiator e.d. warmte afgeven. Of je draait alles handmatig dicht. Misschien goedkoper, maar niet makkelijker.
  • Hoi André

Dank je wel. Ik had denk ik wat te specifiek gezocht want vond in eerste instantie niet precies mijn situatie. Inmiddels wel wat gevonden.

Maar ik ben niet zo technisch dus het voelt voor mij als leek nog steeds een beetje vreemd.
    Maar simpel gezegd: als ik de garage dan op 25 graden zou zetten dan wordt het overal 25 graden.

En als ik nou ook de grootste radiator in de woonkamer en in de keuken van een knop voorzie. Volgt boven dan nog steeds de warmste temperatuur op de slimme radiator?
    Want dan moet ik de knoppen dus overal monteren.

Dank iig. Wordt gewaardeerd
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ja hetzelfde blijft gelden, als er warm water de radiator kan bereiken, zal deze de ruimte verwarmen. Dus als er in de garage warmte wordt gevraagd door de knop gaat er heet water stromen, dus...
  • Ok Dan wordt het een dure hobby😁 dank je wel voor je antwoorden