Twee cv ketels in 1 huis
Antwoorden
-
Dit lijkt me een vraag voor tado support (chat via de website)0
-
Als je een 2e bridge installeert dan moet je een 2e account aanmaken en dan kun je die 2 accounts NIET bedienen vanuit dezelfde app (veelgevraagde feature, heeft Tado niet ingebouwd). Je hebt dan dus aparte telefoons nodig voor huis en kantoor, of je moet voor een ervan de website gebruiken en voor de andere de app. Geen geolocatie met de website.
Als je het met 1 bridge doet moeten alle spullen met die bridge kunnen communiceren, als er een device te ver weg zit valt de verbinding weg en dat is niet op te lossen (heeft Tado hier bevestigd, komt ook geen oplossing voor).
Of je binnen 1 systeem 2 ketels kunt aansturen zonder problemen moet je bij de servicedesk zeker stellen inderdaad.
0 -
Voor iemand die dit wil weten. Dit kan Tado voor je in orde maken. Ik heb ook een set-up met 2 CVs. Ieder tado apparaat kun je zelf linken aan de juiste thermostaat. Dus geen 2de bridge nodig, en allemaal vanuit 1 app en account te bedienen0
-
Dat klopt, maar dan moet je dus wel alle apparaten in het dekkingsgebied van 1 bridge hebben, tenminste als je nog V3+ apparaten gebruikt. Met de nieuwe X apparaten hoeft dat niet.
Omdat mensen met een groot huis hier al problemen mee hebben heb ik dat daarboven nog maar weer eens genoemd, omdat ik me kan voorstellen dat als je een huis en kantoor bij elkaar hebt dat ook te groot kan zijn.
Er gaan ook verhalen dat als je 2 ketels aanstuurt er maar 1 met bus-systeem (OpenTherm) kan werken en de ander verplicht aan/uit moet werken maar dat kan ik niet bevestigen, dat moet de servicedesk doen. Of wellicht kun jij zeggen of je beide ketels modulerend aan kunt sturen.
0 -
2 ketels modulerend aansturen kan in principe wel, maar het is voor onze support super lastig om dat te troubleshooten wanneer het niet goed werkt. Daarom raden we aan om het bij 1 modulerende aansturing te laten en de rest aan/uit. Maar het is geen plicht; wanneer je het wilt proberen met 2 (of meer) modulerende aansturingen, dan kan het in principe wel. Zo lang je beseft dat we maar beperkt support kunnen leveren bij eventuele problemen.
Er is wel maximaal 1 warm water zone. In Nederland is dat niet zo interessant, maar ik wilde het wel even vermelden :)
0