w.Intercom = i;Eenmalig tijd instellen aanspringen verwarming — tado° Community

Eenmalig tijd instellen aanspringen verwarming

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier dus weet niet zo goed hoe het werkt. Maar goed.
Ik heb een vraag. Stel ik ben een paar dagen weg van huis. Maar ik weet dat ik bijvoorbeeld op woensdag 29 november om 15:00 uur thuis zal zijn.
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld te plannen dat om 14:30 uur de verwarming aangaat zodat het huis warm is als ik thuis kom.
Het gaat erom dat ik het van te voren van instellen en dat ik er niet aan hoef te denken.
Dus een eenmalig moment van aanspringen! (Planbaar dus)
(Ik gebruik ook de schema’s maar die gebruik ik als we gewoon thuis zijn)

Ik werk wel met Geo maar, als ik met de auto thuis kom springt de tado pas aan als ik heel dichtbij ben, dan is het huis nog echt niet warm.

Is deze mogelijkheid binnen tado mogelijk? Ik hoorde dat bij NeFit dit wel mogelijk is.

Ik hoor graag meer en dank voor de hulp,

Hartelijke groet

Laurens

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

"Ik heb een vraag. Stel ik ben een paar dagen weg van huis. Maar ik weet dat ik bijvoorbeeld op woensdag 29 november om 15:00 uur thuis zal zijn.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld te plannen dat om 14:30 uur de verwarming aangaat zodat het huis warm is als ik thuis kom."

Nee die mogelijkheid is er NIET. Ik heb dat ook al vaak gesuggereerd, zelfs de 25+ jaar oude Honeywell Chronotherm thermostaten konden dat al. Maar Tado dus niet. Die gaan er vanuit dat je altijd je mobieltje mee neemt zodat je zelf op afstand de boel weer aan kunt zetten. Maar daar moet je dus wel aan denken.

Zou zo simpel zijn om bij de knop "Uitschakelen alle kamers" een optie "tot tijdstip..." te maken. Maar nee, doen ze niet.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Inderdaad jammer maar helaas. Eventueel zet je het in de agenda in de telefoon, met alarm, dan kun je het idd via de app doen voor je thuis bent.
  • Dank je wel voor de reacties, jammer dat die mogelijkheid er niet in zit…