Verwarming schiet niet in aan
Hallo iedereen
Ik heb vaste schema's ingesteld. Soms loopt dat dagen goed, maar dan ineens vraag ik een temperatuur en schiet het systeem niet in gang. Voor mij is het onbegrijpbaar te zien wanneer het systeem zal werken en wanneer niet. Op de app is wel te zien dat hij warmte vraagt, maar de temperatuur zakt steeds. Ineens schiet hij dan terug in gang.
Zijn er nog mensen bij wie dit herkenbaar is en wat kan je eraan doen?
Zie ook foto: daar zie je duidelijk dat ik 20 graden vraag en toch buigt de curve ineens helemaal af.
Ik vind het ook echt verschrikkelijk vervelend dat ik hierover geen contact met Tado kan krijgen.
Hopelijk weet iemand raad.
Antwoorden
-
Het lijkt net of er wel gestookt wordt (3 golfjes), maar dat dat niet leidt tot warmteafgifte in die ruimte. Doet de ketel het op dat moment wel goed, of toont die misschien een foutcode? Kán de ruimte wel verwarmd worden (raam of deur open, of geen tado knop op de radiator die dicht staat oid)?1
-
@Andreplusplus Bedankt om mee te denken. De ketel geeft geen foutmelding. Ineens springt het ook terug aan (zie foto hieronder) en dan stopt het eveneens. Maar alle hoorwaarden zijn er dus wel omdat het zou werken.
Weet er trouwens iemand waarvoor de lichtblauwe kleur staat in de app onderaan zoals bij de foto?0 -
Dat is de periode waarin je niet verwarmt (volgens het schema, of omdat je niet thuis bent).
0 -
Uitleg van de grafieken:
https://support.tado.com/nl/articles/5086312-waar-kan-ik-de-geschiedenis-vinden-van-mijn-verwarmings-en-koelingsactiviteit0