Relatieve temperatuur kunnen instellen

Opties

Wij vinden het fijn als de slaapkamers koud zijn, maar in de winter is het wel fijn als 's morgens vroeg de ergste kou er een beetje wordt afgehaald door bv. de kamer 1 graad warmer te maken dan de huidige temperatuur.

Bijvoorbeeld: Ik heb nu ingesteld dat er 's morgens kort verwarmd wordt naar 15gr. Als het 's nachts naar 14gr graden is afgekoeld dan warmt het met de modulatie zachtjes een klein beetje op. Maar als het is afgekoeld naar 12gr of kouder, dan stookt hij op volle kracht om de 15gr te bereiken, terwijl dat dan gevoelsmatig veel te warm is. 13gr zou dan al prima zijn.

Wat ik dus graag zou kunnen instellen: om 7uur moet de slaapkamer 1gr warmer worden dan het op dat moment is.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat je dat met een home automation systeem wel kunt regelen, maar standaard kan Tado dat niet.

    Gaan ze er ook niet in maken.

  • H52
    Opties

    In de app kan je alles regelen mits je de internet bridge aan sluit op kabelmodem/router. De slimme radiatorknoppen ook bij instellingen toevoegen en de ruimte een naam geven.

    De betreffende slaapkamer bijvoorbeeld met naam : slaapkamer1

    En dan kan je in het schema per dag aangeven hoe laat temp 15 of meer moet zijn en ook weer wanneer lager.

    Zonder internet bridge heb je geen centrale unit.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @H52 Je hebt de vraag niet begrepen denk ik...

  • H52
    Opties

    Als het gaat om in de winter alleen ( als radiatoren aan zijn ) kan je dat per radiator regelen lijkt mij.

    Alleen wat ik dan niet begrijp je de warmte laat afkoelen tot onder de 15 graden. Als het buiten vriest blijft het binnen 15 graden toch als je dat hebt ingesteld en zet je radiator uit wordt het dan in huis kouder dan 15 graden? Ik wil inderdaad de vraag dan beter begrijpen.

  • Andreplusplus
    Opties
    De vraag is +1 graad, niet een vaste waarde.