Ik heb vandaag een nieuwe gas en electra meter gekregen.

Opties

Hoe voer ik de nieuwe meter stand in?

Ik krijg de foutmelding dat de nieuwe stand niet lager kan zijn dan de vorige invoer.

hoe los je dit probleem op?

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet de laatste stand van de oude meter min de beginstand van de nieuwe meter ergens opschrijven (als de beginstand van de nieuwe meter 0 is dan dus gewoon de eindstand van de oude meter).

    En van nu af moet je iedere keer als je een nieuwe stand invoert daar eerst dat getal bij optellen.

    Is dat idioot? Ja. Er is hier al meermaals gevraagd aan Tado om dat op te lossen, hebben ze niets mee gedaan.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het is eigenlijk al raar dat je dat zelf moet invoeren. Zou gekoppeld moeten worden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Stel je voor dat het automatisch gekoppeld was.... dan zou het na wisseling van de meter helemaal niet meer kunnen werken, zonder mogelijkheid eromheen te werken.

    Want dat iemand wel eens een andere meter krijgt, DAAR heeft de programmeur van Tado NOOIT aan gedacht!

  • Dit is wel een work arround maar niet van deze tijd!!

    A - is er een mogelijkheid om een backup te maken zonder de meterstanden , alleen de history ?

    dan opnieuw een account aanmaken en de backup terug zetten in het nieuwe account en daar met de nieuwe meterstanden beginnen?

    B - opnieuw beginnen zonder de cloud en zonder abonnement ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is wat het is. Ontwikkeling ligt stil.

    Ik heb wel een keer gelezen dat je de servicedesk kunt vragen de stand te resetten maar dan is al je historie weg.

  • Bedankt voor u meedenken.

    de correcte meterstanden zijn deel van de historie. De historie gebruik ik om te zien wat de resultaten zijn van de ondernomen en nog te ondernemen besparingsmaatregelen. Ik hoop dat de beslissers van ontwikkelingen in Tado systeem niet doof zijn en er gehoor aan zullen geven. Aanstonds ga ik proberen of ik i.p.v. in de cloud ( het Tado maandelijks abonnement van€2,99 ) off line kan werkend maken. Het abonnementsgeld vond ik acceptabel voor het gebruik van de historische gegevens. Maar nu dat iedere keer rekenkundig handmatig gecorrigeerd moet worden vind ik de app minder de financiën waard.

  • De Tado technische Diest gaf de volgende oplossing en hiermee is het probleem opgelost. Ik heb meteen op black friday een radiator knop bijbesteld daarmee zijn nu alle ruimtes onder controle.

    de oplossing was :

    Wanneer u uw gasmeter vervangt of verhuist en uw tado° apparaten mee neemt, moet u alle eerdere meterstanden die in uw tado° app zijn opgeslagen verwijderen. Zo krijgt u een nauwkeurige schatting van uw verwarmingsverbruik in uw nieuwe woning.

    U kunt dit op de volgende manier doen:

    1. Ga naar Instellingen > Energy IQ > Meterstanden in de tado° app.
    2. Kies de eerste meterstand die u wilt verwijderen en
    3. selecteer Verwijder meterstand 
    4. selecteer dan Doorgaan om te bevestigen.
    5. Herhaal dit voor alle meterstanden in de lijst.

    Nadat u alle oude meterstanden heeft gewist, kunt u nieuwe verbruiksgegevens toevoegen.

    Met vriendelijke groet,

    Akhilesh

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat zei ik al (zij junnen dat ook voor je doen) maar dan is je historie dus weg.

    "Ik hoop dat de beslissers van ontwikkelingen in Tado systeem niet doof zijn en er gehoor aan zullen geven."

    Nou tot nu toe zijn ze doof geweest voor vrijwel alle suggesties hier op het forum. Het zijn Duitsers, bij hen gaat de autoriteit top-down (de top beslist wat er gebeuren moet en iedereen daaronder luistert en volgt braaf). Naar gebruikers luisteren dat zit gewoon niet in hun cultuur.

  • reever
    Opties

    HALLO TADO !!

    Komt hier nu een oplossing voor of niet?

    (maart 2022 !!)

    

    😠

    

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zeer waarschijnlijk komt er geen oplossing. Als je het zekere wilt weten, dan moet je de vraag aan Tado stellen, niet hier in het gebruikersforum
  • JvBen
    Opties

    Ik heb ook nieuwe gasmeter gekregen en ben hier dus ook tegenaan gelopen en kreeg van de helpdesk dezelfde suggesties als hier vermeld, oftewel helemaal opnieuw beginnen zonder historie, maar mijn hulpvraag werd afgesloten door een hulpvraag van hun zijde...?

    "Ik wil u vriendelijk vragen om uw aanvraag nieuwe feature in de tado° Community te plaatsen, zodat Community deelnemers hierover kunnen meepraten en stemmen

    Deze feedback helpt ons om te bepalen wat we moeten veranderen en welke features we verder moeten ontwikkelen."

    Kunnen we ook ergens stemmen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ja, je kunt stemmen op eerder ingediende suggesties
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Maar dat heeft totaal geen zin. Die hufters bij de servicedesk gebruiken dit gewoon om van je af te zijn, de ontwikkelafdeling leest dit forum en de stemmen op goede ideeen helemaal niet...

  • Thmb
    Opties
    Ik heb ook een nieuwe meter gekregen en ik kreeg hetzelfde onzinnige advies van de Tado helpdesk om alle eerdere meterstanden te verwijderen.
    Omgaan met een meterwissel is toch wel echt een basisfunctie die je mag verwachten van een betaald abonnement. Dit valt met vies tegen van Tado.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    24 februari aangepast
    Opties

    Nouja er is wel een workaround: schrijf op een briefje het verschil op tussen de oude en de nieuwe meterstand. Dus als je oude meter bijvoorbeeld op 45678 stond en je nieuwe begon op 123 dan schrijf je (45678-123) = 45555 op je briefje. Veel meters beginnen tegenwoordig gewoon op 0 dus dan hoef je alleen de oude stand op te schrijven. Dit hang je bij de meter.

    Van nu af tel je dit getal op bij de stand die je afleest op je nieuwe meter. Dus als die op 1000 staat tel je daar die 45555 bij = 46555 en dat getal voer je in bij Tado.

    Dan kun je je historie bewaren en toch je standen invoeren. Tevens is dit een goede oefening in hoofdrekenen.