Tado slimme thermostaat met Vaillant VR70 en 2 verwarmingscircuits

Opties

Hallo,

Ik heb een Vaillant ecoTEC kektel die aangestuurd wordt door een Vaillant VR70 stuurmodule en VRC700 weersafhankelijke regeling. Ons thuissituatie is een vloerverwarming op gelijkvloers en drie radiatoren op het eerste verdiep.

In de instellingen merkte ik op dat het circuit voor vloerverwarming aangesloten is op circuit 2 van de stuurmodule. Dit staat ook zo omschreven in de schema's van de VR70/VRC700 (vai-177-com-nl-handleiding-regelingvrc700-2189913.pdf (vaillant.be), zie pagina 4). Ik begrijp dat ik het vloerverwarmingscircuit dus niet zomaar mag aansluiten op circuit 1 van de VR70. In het overzicht van combinatiemogelijkheden van de VR70/VRC700 zie ik ook geen combinatie waarbij circuit 1 de gemengde kring voor vloerverwarming is en circuit 2 een "gewone" kring voor radiatoren: aansluitingen VR70 & VR71.indd (vaillant.be).

Probleem: in de installatiehandleiding van de Tado slimme thermostaat staat dat in geval van Vaillant eBus alleen verwamingscircuit "HC01" kan gebruikt worden (cdn.brandfolder.io/607DGEMS/as/h4v5nncrbqqz5x54c7fxskjn/Extensiekit_Handleiding_-_Vaillant_Viessmann_etc_en_Relaisaansluiting.pdf, pagina 7). Betekent dit dat Tado in mijn setup sowieso niet mogelijk is? Ik had graag optie 3 van volgende pagina geïnstalleerd: Hoe kan tado verschillende kamers aansturen, bij een combinatie van radiatoren en watergebaseerde vloerverwarming? | Helpdesk

Ik heb reeds volgende topic gevonden, maar deze is al meer dan een jaar oud dus ik hoop dat er ondertussen al iets veranderd is? Vaillant stuurmodule VR70 — tado° Community

Bedankt voor het inzicht.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In principe verandert er weinig of niets in het Tado systeem. Als je daar uitsluitsel over wilt hebben en antwoorden op je vragen over een complexe configuratie benader dan de servicedesk via de chat op de website.

    (hier praat je met medegebruikers, niet met Tado mensen)

  • Irisl
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem, heeft u een oplossing gevonden ?