Ik heb 2 boilers maar beide slaan aan. Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik woon boven mijn zaak. Ik heb nu al enige tijd een Tado installatie boven in de privé. (Met een bedrade termostaat). Deze werkt dus op de boiler van de privé.
Nu wilde ik voor beneden in de zaak ook een Tado installeren. Dit heb ik dan ook gedaan maar de boiler van de zaak heeft een draadloze termostaat, dus diende ik een extensiekit te installeren om mijn termostaat beneden draadloos te laten werken. Beneden ligt er vloerverwarming.
De hele woning boven is met gewone radiatoren.
Nu als ik de verwarming boven wil aanleggen, dan geeft hij melding naar de extensiekit en slaat de boiler van de zaak ook aan. Dus beide boilers liggen nu aan maar aangezien ik maar op 1 plaats tegelijk kan zijn is het niet de bedoeling dat beide boilers telkens aanslaan.
Kan ik hier iets tegen doen?
Nu wilde ik voor beneden in de zaak ook een Tado installeren. Dit heb ik dan ook gedaan maar de boiler van de zaak heeft een draadloze termostaat, dus diende ik een extensiekit te installeren om mijn termostaat beneden draadloos te laten werken. Beneden ligt er vloerverwarming.
De hele woning boven is met gewone radiatoren.
Nu als ik de verwarming boven wil aanleggen, dan geeft hij melding naar de extensiekit en slaat de boiler van de zaak ook aan. Dus beide boilers liggen nu aan maar aangezien ik maar op 1 plaats tegelijk kan zijn is het niet de bedoeling dat beide boilers telkens aanslaan.
Kan ik hier iets tegen doen?
0
Reacties
-
2 boilers met 1 tado systeem gaat niet. Raadpleeg de tado helpdesk0
-
Ik denk niet dat het "niet gaat". Dit zijn gewoon twee zones. Echter de helpdesk moet wel benaderd worden om dat te configureren ja, dat kun je niet zelf doen.
0 -
1 of 2 bridges? Zijn de apparaten aan de juiste bridge gepaired als er twee zijn? (Dan heb je als het goed is ook 2 tado accounts, want er kan maar 1 bridge per account)
Als je maar 1 bridge hebt, moet je goed kijken wat de zonecontroller van elke ruimte is. Is dat de thermostaat boven, of de extensiekit?
Dat kun je prima zelf, zonder hulp van tado.0