Verwarming aan zonder instructie om aan te gaan
Ik heb twee radiatoren met slimme radiatorknoppen, samen met een slimme thermostaat in de woonkamer/keuken. Nu heb ik schema's voor de winter, maar deze zomer en herfst is dat niet nodig en heb ik daarom alles uit gezet in de app. Er staat dan ook vorstbeveiliging. Nu merkte ik dat een van de radiatoren toch vol warmte stond af te geven, waarna ik die dus maar handmatig op ''off'' heb gedraaid. Maar dat is toch raar? Hij hoort gewoon mee te gaan met de vorstbeveiliging en aangezien het nog niet vriest is er geen reden om zo hard te gaan branden.
Iemand enige tips over hoe dit probleem op te lossen? Ik snap er niks van!
Alvast dank, Sabine
0
Antwoorden
-
Staat de radiator wel in een ruimte gedefinieerd in de Tado app?
Wat stuurt dan de ketel aan, want alleen een knop openen geeft nog geen warmte0 -
Wat zie je in de grafiek voor deze kamer?0
-
@Douwe Alles staat wel in dezelfde kamer gedefinieerd in de app. Wat de ketel aanstuurt weet ik niet, ik woon in een flat en dat wordt centraal geregeld volgens mij...
@Andreplusplus de grafiek zegt dat de verwarming uit staat, wat dus zeker niet het geval was :/
Ik denk misschien dat de radiatorknop niet goed genoeg vast gedraaid zat, maar dan is het toch alsnog vreemd dat de meter niet meer dat hij aan staat?0 -
De grafiek geeft aan wat de knop doet (en gemeten temp+vocht), niet of de kraan ook open staat of niet. Als er een constante aanvoer van warmte is, en de knop zit niet goed op de radiator, dan wordt de radiator warm, ook als de knop zelf (volgens de gtafiek) dicht zit.
M.a.w de knop opnieuw monteren + kalibreren0