Tado thermostaat
Mijn tado bedraade thermostaat laat de temperatuur te hoog oplopen.
Thermostaat staat op 20,5, maar hij blijft doorverwarmen tot 21 graden.
Thermostaat staat op 20,5, maar hij blijft doorverwarmen tot 21 graden.
0
Antwoorden
-
Maar dan gaat de ketel wel uit? Of blijft die gewoon branden? Indien ja: dan heb je het niet goed geconfigureerd en/of aangesloten.
0 -
Een beetje overshoot is normaal en zou vanwege 'leereffect' na een tijdje minder kunnen worden. Zie eigenschap PID regeling. Veel over geschreven op dit forum0
-
Ik hou het in de gaten0
-
0.5 graad overshoot is normaal volgens Tado.
Tado is niet zelflerend zoals veel mensen denken. Als het te veel wordt, dan de watertoevoer beperken of ketel vermogen/temperatuur verlagen. Let wel met tado verwarm je per ruimte. Traditioneel per woning. Dus met Tado heb je minder ketel vermogen nodig0 -
Ik verwarm met een hybride wp, deze wordt gestuurd door tado0
-
"zelflerend" is ook een groot woord, maar slaat op benaderende wijze van PID regeling hoe deze op de target uitkomt.
De 'slingering' wordt steeds kleiner.
En gelukkig onthoudt tado de regelparameters tussen regelcycli / sessie/ dagen. Daarmee stemt tado zichzelf wel degelijk af op het te regelen object (woning + warmtebron), mits het gedrag van de gebruikers niet te veel fluctueert. Maar toegegeven, echt 'leren' is het niet, het is vrij rudimentair en meer dan de laatste regelparameters zit er geen geheugen en andere slimheid in.0