Wat heb ik in mijn situatie nodig?

Opties
lbo
lbo
oktober 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ik ben helemaal nieuw hier en daarom even kort voorstellen. Mijn naam is Leon en ik woon in Culemborg. Ik werk veel thuis en tot nu toe zet ik de verwarming in mijn woonkamer aan, om het ook op de eerste verdieping in mijn werkkamer warm te krijgen. Wat ik graag zou willen is dat ik de temperatuur in mijn werkkamer in kan stellen los van de andere ruimtes in het huis. Na wat Googlen, kwam ik bij de producten van Tado terecht. Mijn vraag is wat ik allemaal nodig heb?

Ik heb 10 radiatoren (convectoren) in huis en één Honeywell thermosstaat in de woonkamer. Deze is bedraad. Elke radiator heeft een dop waarmee de radiator dicht of open gedraaid kan worden. Er zitten nu geen thermostaten op de radiatoren. Mijn warmte komt van de stadsverwarming.

Mijn vraag is: Wat heb ik allemaal nodig?

De stadsverwarming


Mijn huidige thermostaat

Hiermee draai ik mijn radiator open en dicht


Ik lees op verschillende plekken over dat het warme water continue door het systeem gepompt wordt wat verlies geeft. Ga ik daar ook tegen aanlopen en kan ik dit voorkomen? Krijg ik te maken met zonekleppen waar over gesproken wordt in deze community?

Gaan de Tado thermostaten passen op de radiator waar nu de witte doppen op zitten?

Heb ik nog te maken met opentherm? Moet ik ergens rekening mee houden?


Lees graag de reacties. Bedankt alvast!