Vloerverwarming met Tado
Hallo,
Ik heb deze week vloer verwarming laten leggen, all mijn radiatoren gaan werken met Tado dus ik wil ook dat mijn vloerverwarming met Tado werkt.
Maar wat moet ik hier voor doen?
Volgens de partij die het geinstalleerd heeft had ik dit product nodig :
https://www.janseninstalshop.nl/ketel-toebehoren/intergas-tweewegklep-set-092637
Deze hebben ze ook voor mij nu geinstalleerd.
Maar wat moet ik nu verder instellen?
Hoe weet de vloerverwarming als ik de woonkamer temperatuur aan zet dat deze aan moet?
En, als ik alleen boven een radiator aan zet hoe weet de vloerverwarming dan dat deze niet aan moet?
Ik snap er niks van, hopelijk kan iemand mij wat duidelijkheid geven.
Antwoorden
-
Lees eerst even de bestaande topics over vloerverwarming door, daar worden je vragen vast wel beantwoord!
-1 -
Jij hebt het toch ook moeten leren, ik vind het best verwarrend hierzo
0 -
Begin dan eerst op de tado site:
https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming0 -
in het kort komt het er op neer dat deze klep bedraad aangestuurd wordt door de thermostaat in de kamer waar de vloerverwarming ligt en de ketel draadloos
0 -
Dat kan, maar je kunt ook 2 bedrade thermostaten hebben: 1 die in de kamer hangt en daar de temperatuur meet, en via bedrading (zoals die er al lag) aan je ketel zit, en een 2e bedrade thermostaat die je bij de vloerverwarming verdeler legt en die daar alleen de klep aanstuurt.
Maar goed dat staat allemaal al in de topics waar ik in september 2023 al naar verwees.
Het is inderdaad "niet heel eenvoudig" en er staat ontzettend veel op het forum maar dat komt ook omdat er steeds maar weer mensen zijn die zeggen "dat ga ik allemaal niet lezen, leg het mij aub even persoonlijk uit" waardoor het er NOG weer een keer extra op komt te staan.
0 -
Ik heb aan de installatie bedrijf gevraagd of ik gewoon een tado slimme radiator knop op de leiding kan zetten, hij zei dat dat kon en heeft dat gedaan, maar volgens mij werkt dit ook niet want ik wil dat de temperatuur van de bedrade thermometer komt en open/sluiten met de slimme radiator knop.
Ik dacht dat support van tado dit kon koppelen maar ik kwam er ook niet uit.
"Maar goed dat staat allemaal al in de topics waar ik in september 2023 al naar verwees."
Je verwees niet naar topcis, maar het staat op het forum, beetje zelfde als het is wel op google te vinden..
Dus voor nu heb ik het maar links laten liggen
Volgens mij heb ik;
setup 3
0 -
Een slimme knop er plaatsen kan wel, maar heeft nadelen i.v.m beperkt doorlaat etc.
Als je wilt dat de knop gaat reageren op de thermostaat, dan moeten beide in dezelfde ruimte in tado geplaatst zijn, en moet de thermostaat als zone regelaar voor die ruimte gekozen zijn.
Het werkt NIET als je 2 verschillende ruimtes maakt met dezelfde naam.
Kun je laten zien wat je nu ingesteld hebt?0 -
@Douwe dan moet de thermostaat ook als meettoestel zijn ingesteld voor die ruimte. (meestal is beide automatisch zo ingesteld door de wizard, tenzij je een onlogische installatievolgorde heb gedaan)
Het tado apparaat dat met de ketel verbonden is, is zoneregelaar voor alle ruimtes in het huis.0 -
@Mitchel
In principe staat alle juiste informatie hierboven al.
- In de tado app ervoor zorgen dat de vloerverwarming-radiatorknop en de thermostaat in dezelfde tado-kamer toegedeeld zijn in de app. Dan zijn ze qua software aan elkaar gekoppeld, en volgt de radiatorknop de temperatuurmeting van de thermostaat.
Voorbeeld: als de thermostaat die de temperatuur moet meten in de tado app aan de kamer 'Woonkamer' is toegedeeld, dan moet de radiatorknop ook aan diezelfde 'Woonkamer' toegedeeld worden. Ongeacht waar de radiatorknop zich fysiek bevindt. - Wanneer 2 of meer tado apparaten in de app aan dezelfde kamer zijn toegewezen, dan moet je er 1 uitkiezen die verantwoordelijk is voor de temperatuurmeting. Standaard is dat de thermostaat, dus waarschijnlijk is de juiste instelling daar ook de standaardinstelling.
0 - In de tado app ervoor zorgen dat de vloerverwarming-radiatorknop en de thermostaat in dezelfde tado-kamer toegedeeld zijn in de app. Dan zijn ze qua software aan elkaar gekoppeld, en volgt de radiatorknop de temperatuurmeting van de thermostaat.
-
ik heb een bedrade thermostaat in de woonkamer welke naar een regelventiel in de uitlaat van de hoofd vloerverwarming gaat.
Deze thermostaat is draadloos gekoppeld aan de bridge welke de ketel vervolgens weer aanstuurt indien warmte wordt gevraagd0 -
@Freek123 en je hebt een vraag?
Je setup is ook niet helemaal duidelijk. Hoe stuur je de ketel aan, met een draadloze ontvanger?0 -
Geen vraag, antwoord op vraagsteller. En ja, via kamerthermostaat (welke bedraad naar Servoklep is aangesloten in VW ) naar bridge naar draadloze ontvanger bij ketel.1