Tado Warmtepomp Connector?
Hoe kom ik achter meer info over de Tado Warmtepomp Connector & Tado Balance?
Ik heb een warmtepomp (Valliant Geotherm), een paar Tado thermostaten en een variabel energiecontract, en al een tijdje aan het proberen de warmtepomp te linken aan de stroomprijzen (met wat hardware & software). Alleen is het nogal tijdrovend.
Dit lijkt een commerciële oplossing voor precies mijn situatie. Ik kan alleen helemaal niets vinden op de Tado site.
Reacties
-
Afwachten tot Tado het ook publiceert, lijkt me. Kennelijk komt het op de IFA beurs beschikbaar. Maar die begint pas morgen.
0 -
Voor een beperkt aantal merken warmtepompen is de warmtepompconnector beschikbaar in de Tado webwinkel. Onduidelijk is of de connector en de app gebruikt kunnen worden met de dynamische energiecontracten van de Nederlandse energieleveranciers.
0 -
Ik stap over van stadsverwarming i.c.m. Tado naar warmtepomp (Vaillant aroTherm plus) i.c.m Tado
Op de begane grond heb ik vloerverwarming (hoofd) en 2 (reserve) radiatoren. Boven heb ik alleen radiatoren.
Mij is door Tado recent nog geadviseerd om de bestaande Tado setup (Starterskit + ST) uit te breiden met een Draadloze temperatuursensor + Draadloze ontvanger (extentiekit).. Nu ik daar problemen mee ervaar (setup is niet/nog niet gelukt) krijg ik eerst te horen dat mijn warmtepomp niet wordt ondersteund en een dag later dat het wel wordt ondersteund maar dan m.b.v. de warmtepomp connector..
Nu ziet de warmtepomp connector er van buiten precies hetzelfde uit als de draadloze ontvanger (extentiekit).. dus vraag ik mij af wat hier nu precies aan de hand is. Iemand al serieuze ervaring met de warmtepompconnector?
P.s. Ik wilde niet nog een draadje openen maar deze leek me erg toepasselijk..
0