Batterij spanning sensor
Reacties
-
Wat is "jouw Tado"? Een thermostaat of een radiatorkraan? En hoe stuur je de ketel aan?
0 -
Thermostaat. En hoe die de ketel aanstuurt is niet belangrijk lijkt mij in dit geval. Ik krijg gewoon de melding 'batterij vervangen' terwijl dit nog lang (in elk geval 6 weken) niet nodig is. Met oog op duurzaamheid....0
-
Het maakt verschil of de ketel OpenTherm of via een andere bus aangestuurd wordt of dat deze via aan/uit gestuurd wordt1
-
Mijn thermostaat geeft al meer dan 7 maanden aan dat de batterij vervangen moet worden, dus je hebt nog even. Maar je leest ook wel dat mensen om de 3 maanden hun batterijen moeten vervangen...
Het maakt veel uit of je relais sturing (aan/uit) hebt of niet, omdat een relais meer stroom verbruikt.
Het is helaas niet zo eenvoudig om te detecteren of een batterij "bijna leeg" is. Uitvallen als ie helemaal leeg is dat is uiteraard geen probleem, en een waarschuwing 1 uur van te voren geven wellicht ook niet, maar een redelijke waarschuwing bijv 2 weken van te voren zodat je nieuwe kunt gaan kopen dat is echt geen eenvoudige zaak.
0 -
Heb hier ook paar radiatorkranen die al geruime tijd melden dat de batterijen bijna leeg zijn, maar kan deze nog altijd ten volle gebruiken (nu wel zomer, dus zoveel schakelen moeten ze niet doen)
0