Welk bakje mis ik?
Nu zet ik de thermostaat van de radiators op maximaal en gebruik ik de tado app om te regelen. Maar dan verbruikt m’n ketel ook op momenten dat de tado niks vraagt.
Ik zie bij de draadloze thermostaat van TADO dat daar een appart bakje bij zit die aan de ketel is gekoppeld. Kan ik dat appart kopen?
Beste Antwoorden
-
Ja dat heet een draadloze extensie kit. Plaats ook slimme knoppen in de ruimte waar je thermostaat hangt, anders gaat die ruimte ook ongewenst meeverwarmen1
-
Om te kunnen communiceren heb je of een draadloze temperatuursensor+draadloze extensie kit nodig of een bedrade thermostaat.
Voordeel van de eerste set is dat je geen bedrading nodig hebt tussen thermostaat en cvketel.
Zonder 1 van deze 2 opties gaat het niet lukken helaas.0 -
Het beste wat je kunt doen is de bestaande niet Tado draadloze thermostaat vervangen door een Tado draadloze temperatuursensor in combinatie met een tado draadloze extensie kit. Alleen bedenk wel dat als 1 van de radiatoren dan warmte vraag heeft, de vloerverwarming ook mee opwarmt. Wil je dit niet, dan zul je zone klep moeten plaatsen o.i.d. met een extra bedrade thermostaat.
Nee, er bestaat geen bakje wat het aan de ketel door kan geven, anders dan de hier reeds genoemde.
Tado is een totaal oplossing, moeilijk met andere systemen te koppelen.0 -
Jouw gedrag is precies een ongeduldige klant die te weinig informatie wil verstrekken en al in zijn hoofd heeft welk antwoord hij wil horen.
Blijkbaar heb je een ketel met een draadloze interface voor thermostaat van kring 1. Is er een mogelijkheid op de ketel voor een extra thermostaat op kring 2? Zo ja, en je wilt daarvoor een tado gebruiken heb je twee mogelijkheden: bedrade thermostaat, aansluiten op de ketel. Of een draadloze ontvanger (opvolger van extensiekit, die ek bestaat niet meer) en een draadloze thermostaat. O, wacht, geen ruimte om te regelen door de thermostaat, dan kan je die weglaten.
Dus Rob2 heeft gelijk, geen ‘extensiekit’ nodig, je kan een bedrade thermostaat ook bij de ketel plaatsen. Logisch in de app zet je die in een aparte ruimte “bakje” of zo. De drie knoppen in hun eigen ruimte, en van die ruimtes stel je de zoneregelaar in op de thermostaat. “Bakje” staat altijd op vorstbeveiliging, en de andere ruimtes geef je hun eigen schema etc.
0 -
Kben mee, de draadloze ontvanger of extensiekit werkt enkel samen met de thermostaat en niet met de radiatorknoppen zonder thermostaat! Dat was dus totaal niet duidelijk.
Dusja bedrade thermostaat aan de ketel of draadloze met ontvanger it is!0
Antwoorden
-
Ok dat lijkt een goeie! Maar weet dat ik geen thermostaat meer zal hebben en die extensiekit zal dienen om te communiceren met de radiatorknoppen zonder thermostaat van tado zelf.
Dat kan toch eh? Ik heb 3 knoppen + de bridge op dit moment.0 -
Als je nu een normale thermostaat aan de muur hebt die met bedrading is aangesloten op de ketel, dan hoef je GEEN "apart bakje" te kopen maar alleen een thermostaat van Tado die gewoon weer op de muur geschroefd wordt.
Plus Tado knoppen in die ruimte (meestal de woonkamer) ja.
0 -
Hmmm jullie zijn niet mee denk ik :/
Situatie:
Gelijkvloers: vloerverwarming op kring 1 met draadloze thermostaat (niet van tado)
1ste verdiep: 3 radiators met radiatorknoppen op kring 2 , op dit moment zonder thermostaat op constant ingesteld
Dus ik wil kring 2 laten draaien door de radiatorknoppen direct te laten communiceren met de ketel, los van de vloerverwarming.
Dus mijn vraag: kan de radiatorknop communiceren met de extentiekit of moet daar sowieso ook een thermostaat bij die niet gebruikt zal worden en dus totaal overbodig is?0 -
Als je aankoopadviezen wilt en niet wilt afgaan op wat mensen die niet jouw volledige installatie kennen hier aangeven, neem dan aub contact op met de Tado servicedesk.
0 -
Dag Rob, de servicedesk was echt allesbehalve helpful.
Ik heb gewoon puur een aparaatje nodig die herkent dat de tado radiatorknoppen aanspringen en dat doorstuurt naar de ketel. Letterlijk aan/uit-1 -
En vergeet de bridge niet. Zonder dat werkt er niets ( onderdeel van......een *starter* kit 🤔)0
-
De bridge heeft ie al, want hij is in staat met de app de temperatuur in te stellen, zie eerste post.1
-
Ok dan is de investering plots €500+ geworden ipv de initiele €250. Haal ik de investering er überhaupt nog uit dan.
Ik concludeer dat ik boven dus een draadloze tado thermostaat nodig heb met een extensiekit die op kring 2 is aangesloten. De thermostaat hang ik in de gang en laat ik niet regelen (want daar hangt geen radiator met knop)
Zo zouden de knoppen dus moeten communiceren naar de thermostaat die dan aan/uit aangeeft aan de ketel.
Bedankt iedereen voor jullie tijd en moeite0 -
Je hebt GEEN extensiekit NODIG.
Maar laat maar, je bepaalt je eigen waarheid en neemt niets van "ons" aan.
Succes verder!
0 -
Again, jouw info is incorrect omdat ik een gesplitst circuit heb. De vaste thermostaat waar jij over sprak gaat over de vloerverwarming op kring 1 beneden.
Zonder extensiekit heb ik niks die de signalen van de draadloze sensor naar de ketel.
Dus sensor plus kit zoals douwe zei
PS uw gedrag is dus hetzelfde als bij de service desk. Ipv het probleem te proberen begrijpen, blijf je bij je eerste gedacht en steek je de schuld op mij0 -
Dag Andre, bedankt voor je feedback, mijn gedrag komt voort uit het feit dat ik al 3 maand geleden gevraagd had aan support hoe of wat en ik ondertussen de kennis al heb van wat niet gaat werken. Dus ik heb inderdaad al in mijn hoofd wat ik NIET wil horen.
Inderdaad ik heb de optie voor tweede thermostaat aan de ketel. Tot nu toe altijd gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar de draadloze variant. Zo kan ik bijvoorbeeld zien in de gang hoe warm het is en later gebruiken voor de zolderkamer (binnen 10j)
Ik was verbitterd door het slechte nieuws van m’n installateur die na 3 maanden pas de moeite nam om te komen kijken en zei dat ik dus nog een “bakje” mistte. Excuses maar toch bedankt iedereen1