Vloerverwarming
Hallo allen,
ik heb inmiddels een tijdje het Tado systeem in huis. Op zich zeer tevreden, malaria heb het idee dat de vloerverwarming niet geheel warm wordt. (Kouder dan voorheen)
nu heb ik veel gelezen over het onderwerp en lees veel oplossingen.
de oplossing die ik nu heb is dat er ook een thermostatische radiatorknop voor de vloerverwarming zit. Ik zit nu te denken om dit aan te passen en er een aan/uit zonneklep tussen te zetten met een bedrade thermostaat van Tado, die als aansturing dient en de bedrade thermostaat die in de woonkamer hangt dan het meetinstrument is.
nu hoor ik graag of ik de verhalen van deze optie dan goed heb begrepen. (Om dit te kunnen moet de helpdesk deze 2e thermostaat aan dezelfde ruimte koppelen om het werkend te krijgen)
je sluit de schakeldraden van de zone klep aan op com en no.
ik heb een Remeha avanta ketel
dit is dan het lijstje wat ik in gedachte had;
Deze zoneregelaar;
Tado;
huidige opstelling
Schematisch het idee hoe ik het zou willen.
Reacties
-
Je hebt ook nog een voeding nodig voor je zoneklep. Met alleen het aansluiten op de com en no zal de klep niet openen, Tado levert geen spanning. Ik weet niet of de zone klep zelf een aansluiting voor voeding heeft (230v AC of een andere spanning bijv. 24 v AC wat ook vaak voorkomt). Bij voorkeur wisselspanning gebruiken0
-
Je hebt helemaal gelijk, maar een 230 aansluiting leek me logisch…
0 -
Als je zo onzeker bent dat je het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp moet openen om te herbevestigen wat je al overal kon lezen, dan zou ik gaan voor de 24v zoneklep+voeding. Dat is veel veiliger, zeker in handen van de doe-het-zelver.
0 -
@Rob2 dank voor je opmerking! schijnbaar hebben we andere inzichten hoe elkaar te helpen... ik wens je veel plezier met je ergernis aan mensen die de zoveelste vraag stellen, als je niet wil helpen hoef je niet te reageren ;)
0 -
inmiddels heb ik een zoneklep geïnstalleerd en situatie als volgt ingeregeld (zie onderstaande afbeelding) ik had wel even hulp van de helpdesk nodig om de 2 bedrade thermostaten in dezelfde ruimte te configureren, maar lijkt nu goed te werken.
iedereen bedankt voor alle topics en info die ik verzameld heb om het werkende te krijgen.
groet Martijn
0 -
Ik heb je alleen een advies gegeven en dat advies heb je zo te zien opgevolgd.
Bedenk je wel dat je hier niet praat "met Tado" maar met mede-gebruikers van het systeem. De moeite die jij uitspaart door in plaats van een groot topic te lezen je vraag gewoon zelf nog een keer te stellen, moeten jouw mede-gebruikers weer besteden aan jou. Dus daar hoef je niet schamper op te reageren, als je zelf geen zin hebt om topics te lezen hoef je ook geen vraag te stellen!
1