Systeem is elke ochtend offline - pas weer online als internetbridge van de stroom af is geweest
Goedendag,
Nieuw in deze community, maar sinds 2 jaar tevreden gebruiker van Tado. Tot 2 weken geleden, want sindsdien blijkt het systeem elke ochtend offline. De router LED op de internetbridge brandt dan. Dan moet ik de internetbridge van de stroom af halen en opnieuw inpluggen om het weer aan de gang te krijgen. Internetbridge heeft trouwens firmware 92.1.
- voor zover ik weet geen wijzigingen in mijn thuisnetwerk (nog steeds hetzelfde vaste IP-adres). Alle overige apparaten werken nog steeds. Router is een fritzbox, de internetbridge zit al maanden in de poort van dezelfde extender.
- 2x contact gehad met technische ondersteuning, maar daar krijg ik alleen een standaard stappenplan en dat voldoet niet, zeker omdat het probleem niet eenmalig is, maar heel consistent (zie ook hieronder).
- ik heb de ethernetkabel vervangen. Zelfde probleem.
- ik heb de oplader/adapter vervangen. Zelfde probleem.
- ik heb de micro-usbkabel vervangen. Zelfde probleem.
- ik heb de internetbridge én extender in andere stopcontacten gedaan. Zelfde probleem.
- ik heb zelfs een nieuwe internetbridge besteld en geïnstalleerd. Installatie ging prima. Vervolgens toch weer hetzelfde probleem. De nieuwe internetbridge gaat dus retour.
- het enige dat ik nu nog ga proberen is de internetbridge in de router stoppen. Reden dat ik dit nog niet eerder heb gedaan is dat de afstand van de internetbridge tot de zolder voor de installatie 2 jaar geleden te groot was.
Maar ik zou heel graag advies willen, want ik begin de moed toch wel te verliezen. Heeft iemand een tip?
Beste Antwoord
-
Dat was slordig geformuleerd. Ik bedoelde dat router led knippert.
inmiddels lijkt het probleem te zijn opgelost trouwens - al 2 ochtenden achter elkaar wakker geworden dat alle kamers online zijn. 🤞 Hand,atige update van de firmware van de extender (stond ingesteld op automatisch updaten, melding was dat meest recente firmware was geïnstalleerd, maar dat bleek toch niet zo te zijn) én nog een keer een nieuwe micro usb kabel geprobeerd. Ik weet niet welke van de 2 veranderingen (of allebei?) tot de oplossing hebben geleid, maar vooralsnog ben ik weer blij.
1
Antwoorden
-
Je schrijft dat het systeem off line is, maar wat is er dan offline?
Als bijvoorbeeld de bedrade thermostaat de zone regelaar off line is, gaan alle kamers die de regelaar gebruiken als zone regelaar ook off line.
Het probleem zou dus daar ook kunnen liggen, in dat geval zou ik een setje nieuwe batterijen proberen.0 -
Alles is dan offline. Alle kamers. Dat is de woonkamer met draadloze ontvanger op draadloze temperatuursensor op warmteverdeler van de begane grond. En 4 kamers met elk een of meer slimme radiatorknop die rechtstreeks op de warmtewisselaar van de stadsverwarming zitten.
0 -
Dan toch maar gaan experimenteren met de positie van de bridge. Voedingsadapter zover mogelijk bij de bridge vandaan, en met de positie experimenteren. Soms heeft een kleine aanpassing daarin grote gevolgen0
-
Bedankt voor je reacties. Je zegt: “Soms heeft een kleine aanpassing daarin grote gevolgen“, maar dat is toch niet ineens na eerst 25 maanden zonder gevolgen?
Is een verstorende firmware update van de extender dan niet logischer?
0 -
Het feit dat he iedere morgen de spanning er af haalt, en dan de boel iets verschuift, kan er al voor zorgen dat er problemen komen.
Het kan ook zijn dat er iets anders in de woning of bij de buren de ontvangst bij jullie verstoord, het ligt dan niet direct aan Tado zelf0 -
Je schrijft dat router led brandt (wat inderdaad hoort). Maar cloud led?
Normaal is 3 leds (power, router, cloud) die continu branden (en pairing knippert als de bridge in pairing mode staat).
FW is al tijden 92.1
Het kan inderdaad liggen aan externe factoren zoals nieuwe apparatuur in de omgeving vd bridge bijv.
Het probleem zit denk ik niet in je internetverbinding, maar in de radiosignalen van/naar de bridge en de andere tado apparaten.0 -
Ik heb een gelijkaardig probleem, is de extensiekit bij producten hiervoor een oplossing?
0 -
Je hoeft je vraag maar 1 keer te stellen, PeterJan!
Antwoord: nee.
0