Afwezigheid

Opties

Hierbij wil ik een (verbeter)suggestie indienen voor de aan- en afwezigheid in de Tado app.

Het is nu alleen mogelijk om aan te geven dat je thuis of afwezig bent. Nu het langzaam warmer wordt, en er minder gestookt hoeft te worden, maakt het eigenlijk niet zo heel veel meer uit, maar als ik in de app pas aangeef dat ik thuis ben als ik ook werkelijk thuis ben, dan is het nog lang fris in huis, dus de aan- en afwezigheid registratie kan wat handiger:

Een schema instellen voor de aan- & afwezigheid (instellen welke tijden je aan- of afwezig bent). Voorbeeld:

Ik werk op maandag van 08:00 uur t/m 16:30 uur. Ik vertrek dan 's ochtends om 07:00 uur van huis. En ben rond 17:30 uur weer thuis. Als je het zo in kon stellen (net als het slimme schema in de app) dat ik van 07:00 uur t/m 17:00 uur afwezig ben, dan is het comfortabel warm als ik een half uurtje later thuis kom

2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is waar het "slimme" schema (zo slim is het niet...) voor is! Je kunt gewoon programmeren dat je er op maandag van 08:00-17:00 niet bent en dan gaat om 17:00 de verwarming vanzelf weer aan.

    Helaas is het niet flexibel. je kunt niet "om de maandag vrij zijn en werken" of "maandag 2e paasdag gewoon thuis zijn dus verwarming aan" zonder er iedere keer handmatig mee te prutsen.

    En wat ook niet kan is "ik ben nu afwezig tot zo laat" en daarmee het toch-niet-zo-slimme schema eenmalig overrulen.

  • DeKamertjes
    Opties

    Je kan via de app toch al op 'thuis' schakelen als je van je werk vertrekt. Als je dan thuis komt is je huis warm. Daar heb je geen (duur) abonnement voor nodig oid.). Of bedoel je dit niet....?

    Zo werk ik er zelf ook mee en het is dan een kwestie van enige discipline van jouw kant.....

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit gaat er dan vanuit dat je een smartphone met Tado app mee neemt naar je werk en er op afstand mee aan de slag gaat.

    De mogelijkheid om het vooraf thuis te regelen ("ik ga nu weg en om 17:00 weer terug") die is bij Tado niet handig aanwezig. Maar de 25 jaar oude klassieke klokthermostaten konden dat wel! Daarom vinden veel mensen dat geen fijne situatie, Tado zou dit in de software op moeten lossen.