Simpele timer

Opties
Omdat niet iedereen een vast patroon heeft, is flexibiliteit van een app noodzakelijk.
Ik stel voor, dat bij elke kamer een eenvoudige timer word toegevoegd.
Bevattende;
Een weekoverzicht zoals je wekker van je telefoon.
M D W D V Z Z
een aanvangstijd.....
een gewenste temperatuur .......
een stoptijd.......
de temperatuur na de stoptijd......

Als je dan je wekker gaat zetten, kan je direct ook de timer van je kamer instellen.

Ik hoop dat Tado hier iets mee kan doen.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit zit er allang in! Dat heet het slimme schema.

  • Oké, dit heb ik nog niet gevonden, kan je mij vertellen hoe ik daar kan komen.
    En waarom niet in de kamer zelf?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Wel in de kamer zelf. Klik op de tegel, rechtsboven 2 icoontje. Succes!
  • Je bedoelt wellicht een tijdblok toevoegen, maar dit is niet wat ik bedoel en het is nog steeds binnen het schema, dus niet flexibel.
    Wat ik bedoel is een handmatige instelling buiten het schema.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is er niet, nee. En ik zie ook niet precies hoe dat dan zou moeten werken en wat er anders aan is dan een tijdsblok.

    Maar goed, het doet er ook niet erg veel toe, want dit soort suggesties wordt door Tado toch niet opgepakt!

  • Oh, zit jij dan in dit Tado team, dat je dit mij al kan vertellen.
    Dat wist ik niet joh.
    Jammer voor mij dan.
    Of wacht ik nog even geduldig af.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zit niet in het Tado team, maar ik spreek uit jaren ervaring. Tado doet niets met "Suggesties, ideeën en verbeteringen" (dit forum)!

    Er zijn al zoooooo veel suggesties gedaan hier, en er is er nooit een gerealiseerd.

  • Philip1960
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Oké, dan gaan we Tado daarop aanspreken.
    Ik ben nieuw en had een review geplaatst bij de app op play store en hadden mij hier op geantwoord.
    Als ze niets met suggesties of aanbevelingen doen, gaan we de druk opvoeren en zal de hardware fabrikant zich ermee gaan bemoeien.
    Zei moeten de Tado systemen wel kwijt kunnen.
    Honeywell is een zware concurrent.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties

    "Als ze niets met suggesties of aanbevelingen doen, gaan we de druk opvoeren en zal de hardware fabrikant zich ermee gaan bemoeien."

    Tado is zowel de hardware- als de software fabrikant als voor veel mensen ook de leverancier (ok, ze zullen de hardware vast ergens in China laten maken maar die fabrikant is hun klant en heeft er geen belang bij om zich hard tegen hen op te stellen).

    Tado is geen "hip IoT bedrijf" wat luistert naar klantwensen en deze als ze interessant zijn op een gegeven moment implementeert. Het is een traditioneel degelijk Duits bedrijf waar de hoge heren bepalen wat er gebeurt. Software wordt alleen aangepast als daar een noodzaak voor is (bijvoorbeeld werken met een bepaalde ketel, nieuwe smartphone software versie, of wetgeving), niet omdat mensen hier met goede ideeen komen.

    Zelfs de meest BASIS wensen, zoals de mogelijkheid om meerdere huizen aan te sturen vanuit 1 app, of iets flexibeler schema's zodat je ook een 2-wekelijks schema kunt maken of feestdagen kunt uitzonderen: er wordt allemaal NIETS mee gedaan, ondanks dat het tientallen tot honderden keren gesuggereerd is. Ook suggesties als "afwezigheid van een bepaald persoon heeft invloed op 1 kamer ipv het hele huis" of "we willen zelf kunnen instellen per kamer wat een comfortabele temperatuur is" dat is allemaal genegeerd. Het enige wat ik ooit heb zien veranderen wat ook hier wel eens gesuggereerd was, dat was een "kinderslot" op de radiatorknoppen. Maar dat is vast toeval, daar zal wel een of ander land wetgeving voor gehad hebben ofzo. Verder is er ook gesleuteld aan de stapgrootte van de temperatuurinstelling her en der, maar dat ging juist de andere kant op als dat hier gesuggereerd was, terwijl men wel zei "op veler verzoek", m.a.w. ALS er al bronnen zijn voor suggesties dan is het in ieder geval NIET het forum. Misschien dat ze bij de servicedesk verzoeken noteren, hoewel die er ook om bekend staan dat ze mensen die met suggesties komen afwimpelen met "plaats uw suggestie in het forum" waarna er weer niks mee gedaan wordt.

    Wat ik helemaal schandalig vind is dat de Tado medewerkers die een forum account hebben nog niet eens het fatsoen kunnen opbrengen om zo eens per dag of wat mij betreft 3 keer per week even het forum te openen en te reageren op openstaande vragen. Dat laten ze allemaal over aan de mede-gebruikers, die kunnen al die wanhopige mensen die "alles goed gedaan hebben en toch werkt het niet" bij de hand gaan nemen om hen te helpen. En ALS ze antwoord geven, meestal zo eens in de maand plaatsen ze een paar reacties, is het zelden meer dan "neem contact op met de servicedesk".

  • Andreplusplus
    Opties
    En nog even terug naar oorspronkelijke vraag. Op twee plaatsen kun je wel een timer instellen om een handmatige wijziging weer ongedaan te maken na een ingestelde periode.
    In de app, instellingen, bij de kamer de instelling "handmatige bediening op het tado apparaat, kies timer en stel de gewenste periode in.
    Als je dan aan de knop draait of op de thermostaat de pijltjes gebruikt, gaat de instelling weer na die tijd terug naar het schema.
    De tweede is bij instellen in de app. Klik op de tegel van de kamer, stel temp in, wacht tot potloodje verschijnt en dan kun je de gewenste tijdsduur instellen of naar 1 van de 2 bolletjes schuiven "tot hetvolgende tijdsblok" of "Tot je het schema hervat".
    Deze instelling wordt dan gebruikt en ook de volgende keer dat je een temp aanpast in de app (tot je het weer verandert via het potloodje)
    Niet helemaal wat je vraagt, maar misschien helpt het wel.
    Wat je volgens mij vraagt is een makkelijker manier om schema aan te passen - maar in de basis zit er precies in het schema wat je vraagt.