Slimme thermostaatknop geeft veel te hoge temperatuur in babykamer
Ik heb afgelopen maand in mijn woonkamer, werkkamer, slaapkamer & babykamer een slimme radiatorknop geïnstalleerd. In de woonkamer hangt ook een slimme thermostaat van Tado.
Overal werkt het naar behoren, behalve op de babykamer. Daar claimt de radiatorknop standaard dat het veel warmer is dan het in werkelijkheid is. Ook schommelt de temperatuur die hij ‘registreert’ enorm. Het ene moment zegt ie dat het 17 graden is, een kwartier later zegt ie 24 graden. Ook claimt hij regelmatig een ‘open raam’ te detecteren, terwijl er geen raam open staat..
Het verschil is zelfs zo groot dat met de eik-functie (Max 10 graden hoger/lager) dit niet te corrigeren is. Los daarvan zou dit ook niet het probleem oplossen dat ik hierboven beschrijf.
Wie heeft goed advies hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
Overal werkt het naar behoren, behalve op de babykamer. Daar claimt de radiatorknop standaard dat het veel warmer is dan het in werkelijkheid is. Ook schommelt de temperatuur die hij ‘registreert’ enorm. Het ene moment zegt ie dat het 17 graden is, een kwartier later zegt ie 24 graden. Ook claimt hij regelmatig een ‘open raam’ te detecteren, terwijl er geen raam open staat..
Het verschil is zelfs zo groot dat met de eik-functie (Max 10 graden hoger/lager) dit niet te corrigeren is. Los daarvan zou dit ook niet het probleem oplossen dat ik hierboven beschrijf.
Wie heeft goed advies hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
0
Reacties
-
Knop is kennelijk defect, terugsturen voor een andere (procedure afh van waar je hem gekocht hebt).
0 -
Je kan evt eerst even testen door twee knoppen te verwisselen met elkaar om te zien of het in een andere kamer
nog steeds optreedt (dat is in de app nog steeds babykamer, natuurlijk)0