Is tado mogelijk met mijn situatie?
Beste,
Ik zou jullie vragen of het mogelijk is om jullie systeem toe te passen met mijn huidige toestellen en situatie.
Beste,
Boven heb ik op het eerste verdiep een gasbrander BUDERUS logamax plus GB162...(zie foto's) en deze is gekoppeld met een grote aparte warmteboiler (zie foto).
Deze toestellen zijn verbonden met 2 draadloze thermostaten van het merk Honeywell CM67 ng omdat wij op het gelijkvloers 2 livings hebben die apart bestuurd worden.
Draadloze thermostaat 1:
In de hoofdruimte (living 1) staan 4 radiators die bestuurd worden met een draadloze thermostaat.
Op het eerste verdiep zijn nog 3 slaapkamers en 1 badkamer verbonden met Thermostaat 1.
TOTAAL: 8 radiators
Draadloze thermostaat 2:
In de andere plaats is living 2 en daar staan 5 radiators.
Op het gelijkvloers bevindt zich ook nog een aparte bureau met 2 radiators en deze radiators horen bij thermostaat 2.
TOTAAL: 7 radiators
Mijn vraag is nu of jullie voor deze situatie een oplossing hebben en of het auberhaupt mogelijk is?
Is het nodig om op alle radiators een knop van tado te plaatsen om tot een goed resultaat te komen.
Of kan er bv in de bureau maar 1 knop van tado geplaatst ipv 2.
15 knoppen voor op de alle radiators lijkt mij een hele dure kost en dan betwijfel ik het sterk om deze hoge kosten ooit nog te recupereren.
Mijn verwarmingsinstallateur zegt dat het kastje dat er tussen staat om de verschillende cv te regelen maakt dat er niet met domotica kan gewerkt worden???
In bijlage zitten foto's van de installatie en de huidige toestellen
Ik zou jullie vragen of het mogelijk is om jullie systeem toe te passen met mijn huidige toestellen en situatie.
Beste,
Boven heb ik op het eerste verdiep een gasbrander BUDERUS logamax plus GB162...(zie foto's) en deze is gekoppeld met een grote aparte warmteboiler (zie foto).
Deze toestellen zijn verbonden met 2 draadloze thermostaten van het merk Honeywell CM67 ng omdat wij op het gelijkvloers 2 livings hebben die apart bestuurd worden.
Draadloze thermostaat 1:
In de hoofdruimte (living 1) staan 4 radiators die bestuurd worden met een draadloze thermostaat.
Op het eerste verdiep zijn nog 3 slaapkamers en 1 badkamer verbonden met Thermostaat 1.
TOTAAL: 8 radiators
Draadloze thermostaat 2:
In de andere plaats is living 2 en daar staan 5 radiators.
Op het gelijkvloers bevindt zich ook nog een aparte bureau met 2 radiators en deze radiators horen bij thermostaat 2.
TOTAAL: 7 radiators
Mijn vraag is nu of jullie voor deze situatie een oplossing hebben en of het auberhaupt mogelijk is?
Is het nodig om op alle radiators een knop van tado te plaatsen om tot een goed resultaat te komen.
Of kan er bv in de bureau maar 1 knop van tado geplaatst ipv 2.
15 knoppen voor op de alle radiators lijkt mij een hele dure kost en dan betwijfel ik het sterk om deze hoge kosten ooit nog te recupereren.
Mijn verwarmingsinstallateur zegt dat het kastje dat er tussen staat om de verschillende cv te regelen maakt dat er niet met domotica kan gewerkt worden???
In bijlage zitten foto's van de installatie en de huidige toestellen
0
Reacties
-
Ik zie geen bijlagen. Je kan foto's invoegen op PC of tablet, niet op telefoon.
De ketel is mij iets te ingewikkeld - afhankelijk van het aantal functiemodules die met EMS bus verbonden zijn. Ik weet niet of tado daar mee samenwerkt (met 1 module wel, maar je hebt het over twee thermostaten dus ik vermoed dat je er twee hebt).
En wat voor kastje zit waar tussen?
Ik heb zelf in elke kamer maar 1 tado knop, ook als er meer dan 1 radiator is. Daardoor kun je in elke kamer 'warmte vragen' maar moet je op de andere radiatoren handmatig draaien (of een gewone thermostaatkraan op gewenste max temp hebben staan), met als nadeel dat als in kamer 1 warmte wordt gevraagd en kamer 2 hoeft niet verwarmd, die toch warm kan worden door de radiatoren zonder tado knoppen.
Om dezelfde reden moeten er ook knoppen in de ruimte(s) waar een thermostaat hangt.
Kosten terugverdienen is maar de vraag - ook bij minder grote investering. Je stookgedrag verandert waardoor je wellicht meer gaat verbruiken.
Je hoeft niet alles in 1x aan te schaffen, je kan klein beginnen en naar behoefte uitbreiden.1 -
Bedankt voor je reactie.
Ik zal proberen om de foto's nog toe te voegen met de computer.0