Draadloze Ontvanger opeens regelmatig offline na 1 jaar+ zonder problemen

Opties
hendriku
hendriku
januari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

De draadloze ontvanger is tot 3 keer toe offline gegaan. Hiervoor heb ik nooit problemen met de verbindingen tussen de Draadloze Ontvanger en de Internet Bridge gehad. Ook de setup of locatie van devices is niet veranderd. Bij één kamer gaat de thermostaat soms offline (heel irritant natuurlijk), maar dit is nieuw.

Dit is vervelender dan een thermostaat om er nu niet meer met de ketel gecommuniceerd kan worden. Alleen het de ontvanger opnieuw opstarten werkt soms, maar dat biedt dus helaas maar voor tijdelijk soelaas.

Is er een firmware update geweest ergens de afgelopen twee weken en/of zijn er meer die problemen hebben met de verbinding met de draadloze ontvanger?

Reacties

  • Maartje
    Opties
    Wij hebben thuis exact hetzelfde probleem met als enig verschil dat wij de Tado pas 1 week bezitten. De eerste week werkte hij perfect. Ook wij hebben niets gewijzigd aan de setup of de locaties van de devices.

    Ik heb inmiddels al drie keer de internetbridge uit moeten zetten (stekker eruit) en opnieuw moeten pairen met de draadloze thermostaat. Dan doet hij het weer even maar een paar uur later gaat hij weer offline. Ook ik ben erg benieuwd wat hiervan de oorzaak kan zijn.
  • MartG
    Opties
    Wij hebben dit zelfde probleem. We hebben onze tado al jaren. Nooit problemen. Tot afgelopen maand. Tot 4x toe. Geen verbinding. Met gevolg dat de cv blijf branden op momenten dat de temperatuur lager moet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De enige oplossing die er is dat is de bridge verplaatsen tot er wel goede verbinding met alle apparaten is.

    Mensen geven ook vaak aan dat de "stand" van de bridge (dus of ie plat ligt of rechtop staat) daar invloed op heeft.

    Er is geen andere oplossing, heeft Tado regelmatig in officiele antwoorden aangegeven. Als je het niet goed krijgt mag je de spullen terug sturen voor geld terug. (er staat "binnen 30 dagen" maar dat is wettig onjuist)

  • MartG
    Opties
    Raar. Dit verplaatsen. Tado heeft het jaren goed gedaan. Niets veranderd
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het kan ook zijn dat je iets anders in je woning geplaatst hebt, waardoor Tado niet goed meer werkt, gestoord wordt. Het hoeft geen probleem van Tado te zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Of het kan zijn dat door iets anders in de buurt het stoornivo op de gebruikte frekwentie omhoog is gegaan en dat het daardoor slechter is gaan werken voor jou, en je nu moet optimaliseren om het weer werkend te maken.

    Dat is nou eenmaai de realiteit met draadloze oplossingen...

  • Ik heb sinds een week ook last van spontaan alles/gedeeltelijk offline, en 100% zeker dat er niets aan de opstelling of indeling of aanschaf van apparatuur is veranderd in die tijd, paar keer powercycle lijkt te werken maar ook niet altijd, dus ben nog zoekende wat het zou kunnen zijn.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Misschien kerstversiering of andere nieuwe elektrische apparaten die draadloos contact heeft op dezelfde frequentie als Tado? Bij jezelf of bij de buren?
  • RonSch
    Opties
    Ook hier sinds gisteren hetzelfde probleem. Na altijd vlekkeloos gewerkt te hebben, krijg ik het systeem niet meer ‘online’. De internetbridge blijft knipperen en ook meermaals hernieuwd opstarten geen succes. Blijft bijzonder en hoop op een slimme oplossing.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Ook hier sinds gisteren hetzelfde probleem."

    Als er LED's knipperen op de bridge dan heb jij NIET hetzelfde probleem!

    Niet te snel controleren dat je "hetzelfde probleem" hebt.

  • HMJanssens
    Opties

    Bij mij staat al 3 dagen (slimme thermostaat in de woonkamer) offline op IPhone en kon geen verbinden krijgen en ik deed alleen handmatig temperatuur regelen.

    Router staat in de meterkast met tado bridge werken prima samen en thermostaat in de woonkamer werkt niet en vanuit IPhone kan geen Hi verzenden om dit lezen op de display.

    Thermostaat is paar maanden oud en tot afgelopen werkte prima en opeens niet meer.

    Allerlei tips geprobeerd om opnieuw te starten en nog niks. Het is nu koud in huis.

    Het is nog onder garantie.

    Hoe lost nu op?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Contact opnemen met de servicedesk via de chat op de website.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    28 april aangepast
    Opties
    Nieuwe batterijen in de thermostaat?
    Zo te zien is ie niet meer gepaired met de bridge, of signaal te zwak door lege batterijen.