Tado werkt niet -meer- Dit heb ik tot nu toe gedaan
Beste,
Gisteren heb ik mijn Tado aangesloten. In eerste instantie volgens een instructiefimpje van cool-blue. Dit werkte in zoverre goed, dat ik alleen de code D01 (open term) heb overgenomen bij het instellen. Dit bleek voor mijn ketel niet de juiste te zijn, en deze bleef verwarmen. Ik heb toen maar het boekje open gemaakt, en kwam erachter dat voor mijn ketel (AWB), code D07 de juiste was. (Als het goed is, is dat alleen aan/ uit, daar ben ik naar op zoek)
Hierna heb ik het in huis wat laten afkoelen, en daarna ben ik naar de ketel gelopen en heb de temperatuur hoger gezet, en na 25 seconden (vertraging door internet neem ik aan?) sprong de ketel netjes aan en ging verwarmen. Hierna heb ik de temperatuur weer omlaag gezet en de ketel ging vervolgens netjes weer in rust.
Hierop voldaan naar beneden gegaan en heb het nog verder af laten koelen.
Met het vervolg ben ik misschien de fout in gegaan? :
Na een uur of 1.5 kwam mijn vriendin thuis en die wilde ik ook de app laten gebruiken op haar eigen gsm. Dus ik heb de app erop gezet en ingelogd met MIJN accountnaam. Vervolgens een nieuw apparaatnaam gegeven. Ik kan haar gsm ook niet verwijderen.
Ik heb dit dus niet gedaan via een uitnodiging versturen, dit heb ik pas gedaan toen de thermostaat niet meer bleek te werken.
Sindsdien werkt de ketel niet meer op de app of op de thermostaat zelf.
Hoe kan ik dit oplossen? OF Hoe kan ik alles weer naar fabrieksinstellingen krijgen, zodat ik compleet van voor af aan weer kan beginnen. Want dat krijg ik ook niet gevonden...
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.
Met vriendelijke groet,
John
Antwoorden
-
Om te beginnen, aan/uit is R01, niet D07. Maar een bus protocol met modulerende ketel is altijd te verkiezen boven aan/uit.
Ik denk dat je het beste de app van de telefoon van je vriendin kunt verwijderen. Dan alle apparaten uit de app verwijderen en opnieuw beginnen via
Tenslotte je vriendin weer uitnodigen op haar eigen e-mailadres (via instellingen, mensen)
0 -
Dank u voor de reactie @Andreplusplus
Ik heb de app verwijderd van haar telefoon.
Alle apparaten verwijderd uit de app, zelfs de thermostaat weer losgehaald van de draadjes, en helemaal opnieuw begonnen. Echter geen enkel resultaat.
Ik heb alles op dit moment afgekoppeld en de oude thermostaat terug geplaatst.
Ik ben er niet uit hoe ik nu verder moet gaan eigenlijk.
0