Tado en Vaillant ecoTec plus VC BE306/3-5-H

Opties

Heb gisteren mijn Tado geïnstalleerd, maar brander reageert niet op de TADO installatie.

Brander ontvangt precies geen instructie.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties

    Tja, wat is je vraag precies? Als je wat meer informatie geeft over je installatie en tado componenten en wat je wel en iet al geprobeerd hebt, kunnen we wellicht helpen.

  • Frank30
    Opties

    Hallo,

    Heb een Tado Starter kit V3+ gekocht en geïnstalleerd. Tado duidt alles aan in huis en ook via App, maar de brander reageert niet op commando's.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Doe de installatie via https://tado.com/start ipv met de "handleiding voor professionele installateurs".

  • Frank30
    Opties

    Probeer het zeker. Ik laat iets weten als het lukt, bedankt.

  • Mathieud
    Opties

    Ik heb exact hetzelfde probleem, na de juiste stappen te volgen voor het aansluiten+configureren.

    Bestaan er geen professionele installateurs die dit kunnen doen? De lokale loodgieter zal hier ook mee sukkelen en 3u mee kwijt zijn, terwijl het 30 min werk is als je weet wat je moet doen.

    Ik ben alvast bereid te betalen, want heb al uren verloren door te zoeken op fora/communities.

  • Andreplusplus
    Opties
    @Mathieud Er zijn er wel, hangt ook een beetje van je woonplaats af. Maar niet heel eenvoudig te vinden...

    Als je de wizard nauwkeurig hebt gevolgd, kan het haast niet misgaan.
    De bedrading op de ketel moet op de connector BUS, + en - , op de tado ook + en -. Volgorde van de draden maakt niet uit.
    Vul het juiste ketel type in en de app zorgt voor de juiste instellingen op de thermostaat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Probleem is ook (net als bij Frank30) dat je totaal geen informatie geeft...

    Doe de installatie via https://tado.com/start ipv met de "handleiding voor professionele installateurs".

  • Mathieud
    Opties

    @Rob2

    @Andreplusplus

    Hierbij mijn gevolgde stappen voor de installatie van tado thermostaat, na verbouwing met plaatsing nieuwe gasinstalltie met boiler (dus niet voor de vervanging van een bestaande thermostaat).

    Ik start de installatie volgens de "Handleiding voor professionele installateurs".

    (via tado.com/start ben ik verplicht te starten van een bestaande thermostaat, wat ik niet heb/had)

    Hierbij de gevolgde stappen:

    1. Tado aangesloten op draadloos systeem => succes
    2. Vaillant Ecotec plus VCW346 afgezet
    3. Aansluiting bedrading volgens handleiding Vaillant (= eBus +&- verbinden met Tado +&-), geprobeerd met 2 verschillende kabels.
    4. Tado configuratie gefinaliseerd (D07 config, warm water = yes) => succes
    5. Vaillant ketel aangezet

    Ik start de test enkele minuten na opstart:

    1. Ik zet een verwarmingselement volledig open. => Het icoontje in mijn tado app van de radiatorKNOP toont mij 3 "warmte" vlammen. ik begrijp dus dat de radiator nu warm water vraagt aan de boiler.
    2. Ik wacht tot als de boiler in gang schiet, maar er gebeurt niets, de temperatuur van de boiler blijft rond de 30 schommelen.


  • Vamalder
    Opties
    Als je de verwarming wenst aan te sturen met de tado radiatorknop (als er warmte vraag is) moet je voor de kamer (config in tado app) waar de radiatorknop staat de thermostaat als zoneregelaar toevoegen.
    Ik hoop dat de verwarming (ketel) wel aan gaat als je de thermostaat verhoogt want indien niet is er iets anders aan de hand.
  • Jarre
    Opties
    @Mathieud

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn Ecotec Plus VCW 296. Ik had ook geen geconnecteerde thermostaat om te vervangen.

    Heb je het kunnen oplossen en zoja, hoe?