w.Intercom = i;Houtkachel en temperatuurregeling — tado° Community

Houtkachel en temperatuurregeling

Ik heb een bedrade tado wandthermostaat aan de muur hangen. In dezelfde ruimte staat een houtkachel. Als ik de houtkachel heb aan gehad, warmt de ruimte de volgende dag niet goed op. Dat is logisch, want de warmte van de kachel blijft in de wand zitten en de tado meet dan een te hoge temperatuur.

Om dat probleem te omzeilen, heb ik een losse temperatuursensor. So far, so good.

Nu komt het probleem: Als ik de kachel heb aangehad, lijkt de temperatuursensor verkeerd te leren. De sensor lijkt er vanuit te gaan dat de radiatoren minder warmte nodig hebben om de kamer op temperatuur te brengen. Als gevolg daarvan is het op de ingestelde tijd (met vroege start) niet op de juiste temperatuur en merk je dat de temperatuursensor de ketel steeds een tandje bij laat zetten om uiteindelijk toch de juiste temperatuur te bereiken.

Is dit op te lossen?

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik zou in ieder geval beginnen met "vroege start" uit te schakelen. En dan desnoods de start tijdstippen voor de verwarming wat eerder te zetten.

Wat er precies aan het gedrag van de regeling gedaan kan worden is onduidelijk. Zelf kun je daar in ieder geval niets aan instellen, het kan zijn dat de servicedesk wat voor je kan doen.