w.Intercom = i;Vraag over vloerverwarming en zoneklep — tado° Community

Vraag over vloerverwarming en zoneklep

Hoi allen,

Ik wil graag een systeem van tado aanschaffen om mijn huis efficiënter te verwarmen (nu wordt mijn vloerverwarming namelijk aangestuurd door een thermostaat in een andere ruimte). Ik heb al aardig wat research gedaan in de community, en ben er op de meeste punten wel uit. Ik blijf echter toch met een paar vraagjes zitten wat betreft de vloerverwarming.

Mijn situatie:

BG: woonkeuken met vloerverwarming. Hier kan een bedrade ST geplaatst worden die aangesloten wordt op een te plaatsen zoneklep in het vloerverwarmingssyteem

1e verdieping: woonkamer met een thermostaat die bedraad is aangesloten op de cv-ketel en drie radiatoren. Hier wil ik een bedrade ST plaatsen en drie slimme radiatorknoppen.

2e verdieping: slaapkamers en badkamer met radiatoren. Hier wil ik het nog even zo laten en eventueel later uitbreiden met slimme radiatorknoppen.

CV-ketel: Remeha Calenta

Mijn vragen:

1. Welke zoneklep kan ik het beste nemen? Een Honeywell van ongeveer 150 euro (ik lees wel dat die veel geluid zou maken) of is er een betere optie?
  2. Waar in mijn installatie moet ik de zoneklep plaatsen?
  3. Zit er al een bypass in mijn systeem? Zo nee, waar moet die dan geplaatst worden?

Zie hieronder een foto van de huidige situatie bij de vloerverwarming:

Reacties

• Herres
    Herres ✭✭✭
    1 Geluid inderdaad, er zijn ook andere kleppen. Als je maar geen thermische klep neemt, die zijn te langzaam.
    2 vóór de vloerverwarming, dat is dus waar de grijze leidingen de vloer uitkomen.
    3 op de foto zit geen bypass. Die kan op diverse plaatsen zitten. Uitgangspunt is zo ver mogelijk van de cv ketel.
    Als je het op deze plaats wil doen dan voor de klep, dus vlak boven de vloer in de grijze leidingen
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    2 en wel de achterste grijze leiding, die is de aanvoer.
    Ik vind het een beetje vreemd dat die mantels zwart zijn en niet rood/blauw, maar vooruit.
    Wat is het rechtse witte kastje "met caem" is dat een klep?
    Ik kan dat zo niet zien, maar ik vermoed dat links vvw is en rechts 2 radiatoren.
    Als dat klopt zou ik de klep in de bovenste horizontale buis plaatsen.