w.Intercom = i;Na installeren thermostaat blijft de ketel verwarmen terwijl de thermostaat afschakeld. — tado° Community

Na installeren thermostaat blijft de ketel verwarmen terwijl de thermostaat afschakeld.

Na de installatie volgens de instructies zegt de thermostaat dat hij stopt met verwarmen. Maar de ketel blijft verwarmen. Het is nu 22,3 gr en blijft oplopen. Inmiddels Toon weer terug gehangen. Wil dus graag hulp. Mijn verwarmings monteur komt er ook niet meer uit. Het betreft een Intergas Kompakt HRE ketel en er zat een Toon thermostaat aan gekoppeld. ( die ik dus nu weer heb terug gehangen. Het leek wel een sauna in de kamer ).

Iemand enig idee?

In de chat reageerde Tado niet.

Alvast bedankt.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je een Toon had dan zit er, waarschijnlijk vlak bij de ketel, een voedingskastje wat je moet verwijderen en dan de draad uit de ketel met die naar de thermostaat moet verbinden.

• Dat is al gebeurd. Dat gaf de instalatiehandleiding ook aan. Maar bedankt voor de tip.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als het een oude Toon was ga dan naar https://tado.com/start en doe alsof je een Honeywell T87M Round Modulation hebt, en sluit de boel dan aan zoals de wizard aangeeft. Dan werkt het.

• Ok. Bedankt voor de tip. Ga ik uitproberen

• Inmiddels geïnstalleerd alsof het een Honeywell T87M Round Modulation is. En nu werkt het naar behoren.

Bedankt voor het mee denken

• Ik heb hetzelfde maar zonder Toon
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Maar met wat wel? Tado spullen, ketel merk en type?
  • Rob
    Rob Admin

@Chris1665

Dit lijkt me een configuratieprobleem en/of een bekabelingsprobleem.

Stap 1: Volg de installatiestappen in de tado app. Instellingen → Kamers en apparaten → Slimme thermostaat → installatie instructies

Hier wordt je niet enkel verteld hoe je alles aan moet sluiten gebaseerd op jouw specifieke configuratie, maar wordt de thermostaat ook geprogrammeerd voor jouw ketel. Dus ook als je denkt dat je wel weet hoe je alles aan moet sluiten, dan nog zijn die stappen belangrijk.

Stap 2: Wanneer het met de installatie instructies niet lukt, dan kan je via de support chat of hier om meer hulp vragen met wat extra informatie. Zoals @Andreplusplus al aangeeft. Merk&model ketel, hoe heb je de thermostaat aangesloten, etc.