w.Intercom = i;Waarom houdt tado° niet de temperatuur aan die ik heb ingesteld? — tado° Community

Waarom houdt tado° niet de temperatuur aan die ik heb ingesteld?

Onlangs 8 thermostaatkranen vervangen door slimme Tado Thermostaatkranen. In de woonkamer een nieuwe Tado thermostaat geplaatst. Deze thermostaat is tevens ook de zoneregelaar voor alle andere ruimten in huis! Thermostaatkranen functioneren prima alleen houdt tado° niet de temperatuur aan die ik heb ingesteld per thermostaatkraan. voorbeeld zie de 2 schermafbeeldingen.

Thermostaat bedraad aangesloten op een Remeha tzerra 39c, opentherm (+-)

Auto-assist is actief

Zodra de thermostaat in de woonkamer, de woonkamer gaat verwarmen dan worden ook alle andere ruimten mee verwarmd. Dat vind ik vreemd! In de woonkamer hangen 2 radiatoren zonder slimme radiatorthermostaat.

Iemand tips om de ruimten afzonderlijk te verwarmen met de Tado slimme thermostaten?

Antwoorden

• De vraag is waarschijnlijk: waarom sluiten de tadoknoppen je kranen niet?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Dat zou ik ook zeggen. Zijn de knoppen goed gemonteerd en succesvol gecalibreerd?
  • Alle Knoppen sluiten goed, zijn goed gemonteerd en succesvol gekalibreerd! maar zodra de woonkamer thermostaat of te wel de zone regelaar gaat verwarmen dan worden alle andere knoppen ook aangestuurd,

Even een schermafbeelding bijgevoegd. woonkamer heeft een oranje kleur, welke nu de woonkamer verwarmt naar 20,8 graden C. Alle andere knoppen hebben een groene kleur "temperatuur bereikt" , maar nog worden de andere kamers aangestuurd om te gaan verwarmen. dat vind ik juist vreemd. Zodra woonkamer op temperatuur is dan worden de knoppen van andere ruimten ook niet meer aangestuurd.

• Andreplusplus
    Dit is gek - andersom zou ik nog kunnen snappen (met een configuratiefout).
    Kun je iets meer vertellen over de knoppen, instelling in de app (kamers, knoppen, thermostaat) en zo?
  • Gisterenavond nog het volgende gedaan:

1. Internetbridge gereset
    2. Slimme woonkamer thermostaat gereset, incl batterijen er even uit gehaald
    3. Slimme woonkamer thermostaat opnieuw toegevoegd

Vooralsnog hebben bovengenoemde handelingen een positief resultaat. Vanochtend 6.30u heeft de woonkamer thermostaat de slimme thermostaat kranen NIET aangestuurd.

• Andreplusplus
    Ja dat is een volgorde probleem. Je zult in instellingen in alle kamers de zoneregelaar moeten instellen op de thermostaat. Door het verwijderen/opnieuw toevoegen is dat weggevallen.
  • Wat zou kunnen is het probleem wat ik ondervindt: wanneer een slaapkamer warmte vraagt wordt altijd de woonkamer mee-verwarmd omdat deze (4) radiatoren gewone draaikranen hebben, dus geen thermostaat kranen. Daarmee is mijn situatie iets minder efficiënt.