API voor raamsensoren

Opties
Tado detecteert al wanneer er vermoedelijk een raam open staat, en zet dan voor een instelbare tijd de verwarming in die ruimte uit.

In deze situatie zijn er twee problemen:
1) Het raam is langer open dan de ingestelde tijd en de verwarming gaat aan terwijl het raam nog open is, je stookt voor de buitenlucht.
2) de verwarming gaat pas (veel) later weer aan nadat het raam gesloten is, waardoor je huis onnodig koud blijft.

Ik heb raam contactsensoren, waardoor mijn smart home systeem (Home Assistant) exact weet wanneer een raam open en dicht gaat.

Als Home Assistant het aan Tado door kan geven wanneer een raam open en dicht gaat, gaat de verwarming op de juiste momenten uit of aan.

Hiervoor zou Tado een lokale API beschikbaar kunnen stellen, die zou er uit kunnen zien als

POST /tado/home_id/windows/room_id/open
POST /tado/home_id/windows/room_id/close

Het uitlezen van de open raam status doet Home Assistant al, dus dit zou geen heel vergezochte grote verbetering moeten zijn.
3
3 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Alternatief is dat ik alle verwarmingslogica in Home Assistant ga inregelen in plaats van in Tado, maar dan had ik achteraf gezien beter zigbee radiator valves kunnen nemen dan dit dure Tado systeem.