Slimme radiatorknoppen fysiek vergrendelen

Opties

Een extra vergrendeling op de radiatorknop alvorens hem te kunnen demonteren. bijvoorbeeld een simpel schuifje. Nu heeft bijvoorbeeld mijn kind van 13 maanden de knop binnen 5 seconden los in het voorbij kruipen en de batterijen vallen er ook de helft van de tijd nog eens uit.

7
7 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Hier ook, ik gebruik het in mijn hotelkamers en wil ook een vergrendeling

  • We hebben een kamer die we wel eens verhuren via Airbnb. Laatste gast had de hele knop eraf liggen. Stond op kinderbeveiliging. 24 graden op de kamer !! Terwijl ik een temperatuursensor aan de wand heb, in het zicht, die 2 radiatoren aanstuurt. Met instructie ernaast. ZUCHT. Is er een oplossing met misschien een kokertje eroverheen, of iets met een slot?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je een aparte temperatuursensor hebt dan kun je er wat overheen bouwen ja. Dat moet je dan zelf knutselen.

    Voor "hotel" of "Airbnb" achtige situaties is Tado eigenlijk niet geschikt.

  • Hans_08
    Opties

    Hier precies hetzelfde verhaal. Op de slaapkamer van mijn dochter (2,5 jaar) ook een tado radiatorknop. Ze was er even aan het spelen en heeft de tadoknop er zelf volledig afgehaald. De ketel krijgt een warmtevraag van een andere radiator en ook de radiator van mijn dochter wordt 50 graden waar ze aan het spelen is. Niet echt veilig en energiezuinig in mijn ogen. Jammer om te zien dat het al meer dan een jaar een bekend probleem is en tado er weinig mee blijkt te doen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het enige opvallende wat Tado in de laatste jaren aan het product veranderd heeft is een "kinderslot" op de knoppen, dwz dat je kunt configureren dat er niets gebeurt als ze aan de knop draaien op de manier waarop dat hoort. Ik denk dat dit op de een of andere manier wettelijk afgedwongen is ofzo, want dit was lang niet de meest gevraagde feature op het forum en toch is dit gerealiseerd, en al die andere features daar doen ze niets aan.

    (ok er is er nog een: de mogelijkheid om bij het configureren van een schema de setting van een dag te kopieren naar een andere)

    En dit "kinderslot" helpt ook niet tegen eraf halen van de hele knop, dus daar heb je ook niets aan in dit geval. Aan de mechanische constructie iets veranderen is natuurlijk nog moeilijker en duurder voor hen, en ALS ze dit al zouden doen heb je er nog niets aan want je hebt de knoppen al gekocht.

    Tado is geen klantwens-gestuurd bedrijf. Zo is het nou eenmaal. Jammer, maar helaas.