w.Intercom = i;Nefit Ecomline HR Classic verbinden met Smart Thermostaat V3+ — tado° Community

Nefit Ecomline HR Classic verbinden met Smart Thermostaat V3+

Dag TADO (community)

Mijn Nefit EcomLine HR Classic wil ik graag verbinden met mijn recent aangeschafte Tado Smart Thermostaat V3+. Nu is het zo dat ik totaal vast loop omdat Nefit wel modulerend is maar niet Open Therm omdat het een ander protocol is?

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Klopt. Nefit heeft een ems bus systeem. Dat is geen opentherm. In het instellingen menu (handleiding staat op de website) kan je dat aanpassen.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

@rienwellink Als je gewoon de wizard volgt bij de installatie, wijst het zich vanzelf. Opentherm is geen vereiste, tado ondersteunt meerdere protocollen, waaronder die van Nefit, zoals @B79 terecht aangeeft.

• Deze configuratie werkt bij mij:
    * tado aansluiten op de poorten 3 en 4 van de UBA van de ketel (aansluiting voor een modulerende thermostaat)
    * poorten 1 en 2 van de UBA niet doorlussen (met lus hield bij mij de pomp van de ketel niet meer op met nadraaien)
    * tado instellen op protocol D24
  • Goedemorgen,

Omdat bij mij de Tado v2 defect is heb ik nu de Tado x besteld en wil deze ook op de Nefit Ecomline HR Classic aansluiten.

Met de Tado v2 was hier nog een Bosch Easyconnect Adapter voor nodig die dan tussen de Tado v2 en de Nefit werd geplaatst.

Is de Bosch Easyconnect Adapter nu overbodig en kan de Tado x rechtstreeks op de Nefit Ecomline HR Classic om hem modulerend te laten werken?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het omgekeerde: configuraties die met oudere Tado spullen nog werkten bijvoorbeeld fabrikant-specifieke protocollen die hebben met Tado X altijd een adapter nodig. Tado X support alleen nog aan/uit en OpenTherm, geen EBUS en dergelijke.